اگر کارتان را دوست دارید و نمی خواهید در آینده برای حرفه تان مشکلی پیش آید، رعایت موارد زیر ضروری است:

۱- هرگز وسایل دفتر کارتان را ندزدید!
بررسی ها نشان می دهد در حدود ۶۷ درصد از افراد وسایل کار خود را برای مصارف غیر کاری بر میدارند و با خود می برند. برداشتن وسایلی کم اهمیتی نظیر خودکار، دفترچه، استمپ، CD و غیره ایده خوبی به نظر نمی رسد زیرا این رفتار نشان می دهد که شما چندان قابل اعتماد نیستید. اگر چه شاید هیچ گاه به خاطر برداشتن چنین وسایلی شما مورد بازخواست قرار نخواهید گرفت اما در ذهن همکاران و رئیس شما خاطره خوبی را نخواهد گذاشت و سیستم مغز آنها، اگرچه شاید نمود نداشته باشد، در مورد شما تصمیم گیری منفی خواهد کرد.
۲- پشت سر همکاران خود صحبت نکنید
کلا هیچگاه پشت سر کسی صحبت نکنید بخصوص رئیس و همکارانتان.  این احتمال وجود دارد که شخصی که امروز با در مورد دیگری غیبت می کنید، فردا با وی در میان بگذارد.

10 کاری که نباید در محل کارتان انجام دهید...
۳- درباره مذهب صحبت نکنید
بهتر است در مورد عقاید مذهبیتان صحبت نکنید زیرا ممکن است افرادی را ناخواسته آزار دهید و این امکان وجود دارد بدلیل تفاوت دیدگاه شما در نظرشان کوته نظر بیایید.
۴- در مورد حقوقتان صحبت نکنید
میزان درآمدتان را هیچگاه به همکاران خود نگویید. کارفرماها درآمد کارکنان شان را محرمانه نگه م دارند که قطعا به نفع طفین خواهد بود.
۵- در محل کار در مورد سیاسیت بحث نکنید
بحث های سیاسی تان را هرگز در محل کار انجام ندهید. می توانید این بحث ها را در کافی شاپ و یا رستوران انجام دهید.
۶- درباره روابط جنسی تان صحبت نکنید!
هیچ لزومی ندارد که درباره مسائل خصوصی و جنسی خود با همکارانتان صحبت کنید. چرا که اینگونه صحبت ها، بر طرز فکر دیگران نسبت به شما تاثیر خواهد داشت.
۷- در محل کار زیاد وبگردی نکنید
بسیاری از شرکت ها بر فعالیت های اینترنتی کارمندشان در محل کار نظارت دارند. و ممکن است از اینکه آنها بر کلیه سایت هایی که بازدید کرده اید نظارت دارند، شگفت زده شوید.
۸- با همکاران خانم، قرار ملاقات نگذارید
اگر کارتان را دوست دارید، با همکاران جنس مخالفتان قرار ملاقات نگذارید.
۹- هنگامی که شاغل هستید، درخواست کار دیگری ندهید
شرکت ها مایل نیستند بر روی کامندانی که قرار است آنها را ترک کند سرمایه گذاری کنند.
۱۰- وقت شناس باشید
هر چند ۱۰ دقیقه زودتر تعطیل کردن برای ناهار و یا استراحت خوشایند به نظر می رسد اما ممکن است باعث حساسیت مدیر و از دست دادن کارتان شود.

جستارهای مرتبط:
دفترکار
چیزهایی که در مورد کارتان باید بدانید
کار در دفتر
محیط کاری مفرح
کارهایی که در محیط کار باید از آنها اجتناب کرد
چگونه از کارکردن طفره برویم
دفتر کارمفرح
محیط کار