men muscles male models 4109x3262 wallpaper_www.wallpaperno.com_21

در مورد مصرف مکملهای ورزشی نگرانی هایی وجود دارد که البته به جا هم هستند. عدم اطمینان از اصالت محصول یکی از عمده دلایلی است که خیلی از ورزشکاران علی رغم چندین برابر شدن سرعت و کیفیت عملکردشان  با مصرف مکمل، این کار را نمی کنند. که البته حق هم دارند. و همینطورعمده ورزشکاران اطلاعات کافیی در مورد مکمل ها و نحوه مصرفشان ندارند و از آن بدتر آنکه مشاور آنها در امر خرید و نحوه مصرف معمولا کسانی هستند که اطلاعاتی تجربی در این زمینه دارند و نگاهی علمی به مکمل ها و پودرها ندارند در حالی که مکمل ها به طورمستقیم با سلامت شخص در ارتباط اند.

آنچه در اینجا نوشته شده، سیر تا پیاز پودر پروتئینی  Lean Dessert protein shake است.

lean-dessert

Lean Dessert protein shake

به ادعای کمپانی سازنده این پروتئین برای افرادی تهیه و عرضه شده است که سعی در کنترل وزن خود دارند و به عبارت دیگر می توان گفت که این مکمل نوعی پروتئین کم قند و کم کالری و رژیمی برای دوره های چربی سوزی و کات بوده است. افرادی که به قصد کاستن از میزان چربی زاید بدن خود رژیم می گیرند معمولا در طول روز با گرسنگی شدید رو در رو می شوند و این اشتهای وسوسه کننده در طول شب نیز به واقع می توان گفت که آزار دهنده ظاهر می شود تناول کردن و مخصوصا خوردن غذاهای مواد غذایی پرکالری برای این افراد شدیدا ممنوع است و به دلیل اینکه این افراد نمی توانند هر آنچه در اختیار دارند را میل کنند دچار دردسر شده و در اغلب موارد متحمل دشواری هایی می شوند.

به اداعای کمپانی سازنده در این قبیل موارد می توان از این مکمل پروتئینی استفاده کرد چرا که با مصرف این مکمل از یک سو می توان اشتها را کنترل کرد و از سوی دیگر با خوردن این مکمل پروتئینی نیاز بدن به اسیدهای آمینه را برطرف نمود و لازم به توضیح است که با وارد شدن مقداری گلوتامین پپتیدی به بدن که این ماده در این مکمل غذایی یافت می شود از اثرات کاتابولیکی دوره ها و رژیم های چربی سوزی و کات بر بدن نیز به نحو چشم گیری کاسته خواهد شد.

اسید آمینه شاخه ای / اسیدهای چرب ضروری

در ترکیب این مکمل پروتئینی نیز همانند دیگر مکمل های پروتئینی تولید شده در این شرکت مقادیر قابل توجهی از اسید آمینه های شاخه ای و مقداری اسیدهای چرب ضروری نیز یافت می شود.

مهار کاتابولیسم

اسید آمینه های شاخه ای که شامل سه اسید آمینه لوسین، ایزولوسین و والین می شود همانگونه که می دانید سریع الجذب بوده و سریعا وارد بدن و بافت های عضلانی شده و چون قابلیت سوخته شدن و قابلیت تولید انرژی را دارند از تجزیه پروتئین در درون بافت های عضلانی مخصوصا در بازه زمانی پس از تمرینات سنگین و فشرده جلوگیری کرده و پدیده مخرب کاتابولیسم در دوره کات را نیز مهار می کند.

اسیدهای چرب ضروری

در مورد اسیدهای چرب ضروری نیز باید به این مهم اشاره کنیم هر چند کم کردن از چربی وارد شده به بدن در دوره های چربی سوزی از اهم مسائل بوده و الزامی به نظر می رسد ولی با این وجود بدن برای ترشح هورمون ها و برای محقق ساختن برخی فعالیت های دیگر نیاز به دریافت مقادیری چربی مفید در طول روز دارد و شما باید این مقدار چربی را در اختیار بدن قرار دهید هر چند در دوره های کات باشید و دلیل اصلی برای افزوده شدن مقادیر کمی اسیدهای چرب ضروری به بدنه این مکمل رژیمی نیز همین مهم بوده است.

هشدار

توجه داشته باشید در صورتی که میزان چربی مصرفی خود در دوره های کات و چربی سوزی را صفر کنید علاوه بر افت میزان ترشح هورمون های جنسی با از دست رفتن سلامت پوست و با ریزش شدید مو و با مشکلات عدیده دیگر نیز روبرو خواهید شد.

پروتئین های مختلف

این محصول نیز همانند دیگر پروتئین های تولید شده از سوی این شرکت حاوی پروتئین های مختلفی بوده و از این نظر برای مصرف در تمامی ساعات روز مناسب به نظر می رسد که در این قسمت پروتئین های موجود در بدنه این مکمل را یک به یک برسی می کنیم:

* پروتئین وی هیدرولیزه  

هیدرولیزه بودن این پروتئین از بارزترین ویژگی های آن بوده است و درست به همین دلیل نیز گفته می شود که مدت زمان هضم و جذب آن نیز در حدود ۱ الی ۲ ساعت خواهد بود.

پروتئین وی کنسانتره Ultra-filtreed*

این پروتئین از نوع کنسانتره بوده و همانگونه که می دانید اصولا پروتئین های کنسانتره پروتئین هایی دیر هضم و دیر جذب بوده و برای ساعاتی که بدن نیاز به مواد غذایی در طولانی مدت دارد مفید و مناسب هستند که از جمله این موقعیت های زمانی می توان به ساعات طولانی خواب شبانه و یا ساعات طولانی بین دو وعده غذایی اشاره کرد. گفته می شود که مدت زمان هضم و جذب آن نیز در حدود ۲ الی ۳ ساعت بوده است.

*آلبومین تخم مرغ

پروتئین تخم مرغ از باارزش ترین پروتئین های مورد مصرف در پرورش اندام و در ورزش های قدرتی است و گفته می شود که این مکمل حاوی این نوع پروتئین نیز بوده است. مدت زمان هضم و جذب آن نیز در حدود ۲ الی ۳ ساعت بوده است.

*پروتئین کنسانتره شیر

شیر اصولا ماده ای دیر جذب و تا حدودی هم دیر هضم است و پروتئین شیر نیز همینطور است و از این رو این پروتئین اصولا برای ساعات طولانی خواب شبانه مفید به گونه ای که افراد در پایانی ترین ساعات شب و در وعده غذایی قبل از خواب، مکمل های پروتئینی خود را همراه شیر سرد میل می کنند. مدت زمان هضم و جذب این پروتئین نیز در حدود ۳ الی ۵ ساعت بوده است و طولانی بودن مدت زمان لازم برای هضم و جذب این پروتئین نیز این امکان را فراهم کرده است تا شما بتوانید با مصرف این مکمل در انتهایی ترین ساعات شب از سوخته شدن پروتئین در عضلات که در نتیجه بالا گرفتن کاتابولیسم در ساعات طولانی خواب شبانه رخ می دهد به خوبی جلوگیری کنید.

Calcium Caseinate *

این ترکیب از پروتئین کازئین این امکان را فراهم می کند تا شما ۵ الی ۷ ساعت آن را در دستگاه گوارش به صورت ذخیره نگه دارید به این معنی که این پروتئین در تمام طول شب که شما در خواب هستید و عضلات شما در معرض خظر کاتابولیسم قرار دارند حافظ و نوعی پیش مرگ عضلات شما خواهد بود و حتما می دانید که خالی بون دستگاه گوارش در ساعات طولانی خواب شبانه الزاما به معنی از دست رفتن حجم توده عضلانی خواهد بود.

Micellar Alpha and Beta-caseins and Caseinates*

گفته می شود که این نوع خاص از پروتئین که در بدنه این مکمل افزوده شده است نیز اصولا پروتئینی دیر هضم بوده و در حدود ۵ الی ۷ ساعت زمان برای هضم و جذب این پروتئین مورد نیاز است.

پودری برای تمامی ساعات روز

با توجه به تعداد و نوع پروتئین های موجود در بدنه این مکمل، این پودر پروتئینی را نیز می توان پودری برای تمامی ساعات روز قلمداد کرده و اصولا استراتژی این شرکت در تهیه و تولید پودرهای پروتئینی نیز همین بوده است تا افراد با تهیه یک نمونه از پودرهای پروتئنی این شرکت از خرید مکمل های اسید آمینه و گلوتامین بی نیاز شده و نیاز به خرید چندین نوع پروتئین مختلف اعم از دیر جذب و زود جذب برای ساعات مختلف روز نداشته باشد.

حل شدن در آب

کسانی که از این مکمل استفاده کرده اند شاید عجیب ترین موردی که با مصرف ایم مکمل مشاهده کرده اند قابلیت حل شدن در آب بوده است به نحوی که با ریختن آب بر روی پودر و مختصر تکانی که به لیوان و یا قمقمه می دهید پودر پروتئینی شما به راحتی در آب حل می شود.

این مسئله شاید برای افرادی که از پودرهای پروتئنی استفاده نکرده اند چندان عجیب و قابل بیان نباشد ولی کسانی که از پودرهای پروتئئینی استفاده و در هم زدن و در مخلوط کردن ان با آب، تا بوده دچار مشکل بوده و دست آخر هم دست به دامان همزن های برقی شده اند ارزش این ویژگی را به خوبی درک می کنند.

فرم دارویی

این محصول به صورت پودر و در بسته بندی های ۶۳۰ گرمی و در ۶ طعم متفاوت عرضه شده است و همین فراوانی طعم نیز یکی دیگر از نقاط قوت همین مکمل بوده است.

دستور مصرف

در هر بار مصرف می توانید دو پیمانه از این محصول را در مقداری اب ریخته و هم زده و میل کنید. در طول روز نیز می توانید بسته به رژیمی که دارید و بسته به تمرینی که انجام می دهید در حدود ۲ الی ۴ سروینگ از این محصول را میل کنید.

بانوان نیز به سفارش کمپانی سازنده می توانند از این محصول استفاده کنند و گفته می شود که ذز مصرفی این مکمل برای بانوان در حدود نصف دز مصرف توصیه شده برای مردان است.