هر مادری آرزو دارد کودکی سالم و با هوش داشته باشد.اگرچه ژنتیک نقش مهمی در هوشمندی کودک شما خواهد داشت،اما دلایل دیگری نیز وجود دارند که می توانند در این امر موثر باشند.

کودک ناز

توصیه های زیر برای مادران باردار کمک می کند که بچه باهوش تری داشته باشند :

۱- صحبت کردن با کودک داخل شکم

در ابتدا شاید صحبت کردن با کودک متولد نشده کمی سخت به نظر برسد اما این کار به پیوند عمیق میان شما و کودکتان و همچنین سطح هوشیاری کودک کمک فراوانی خواهد کرد.

۲- خواندن کتاب برای کودکتان

کودک می تواند بشنود، بنابراین بهتر است شروع به خواندن کتابی برای کودکتان کنید! کلمات و ساختار جمله به بهبود زبان ومغز کودک شما کمک می کند.

۳- دور ماندن از استرس

استرس و هورمون های آزاد شده به دلیل استرس در بدن شما می تواند اثر منفی بر رشد کلی جسمی و روحی کودک داشته باشد.

۴- یک رژیم غذایی مغذی

مغز کودک شما در حال رشد با سرعت رعد و برق است ,بنابراین باید باید مواد مغذی حیاتی برای رشد مغز فراهم باشد. پس باید مطمئن شوید که رژیم غذایی تان سرشار از مواد غدایی سرشار از همه ی مواد مغذی حیاتی است. به یاد داشته باشید کودک شما در سلول های مغزی خود نیاز به چربی بیش از حد ندارد! بهتر است برای تهیه یک رژیم غذایی مناسب با پزشک خود مشورت نمایید.

۵- گوش دادن به موسیقی آرامش بخش

گوش دادن به یک موسیقی ملایم و کلاسیک در دوران بارداری به هوش نوزاد متولد نشده کمک فراوانی خواهد کرد.علاوه بر این، گوش دادن به موسیقی، اثر خوبی بر خلق و خوی مادرنیز خواهد گذاشت.

۶- مکمل های غذایی خود را فراموش نکنید

علاوه بر داشتن یک رژیم غذایی متعادل، شما باید مکمل های غذایی خود را به طور منظم استفاده نمایید و همچنین این اطمینان حاصل شود که این مکمل ها می تواند از به خطر افتادن سلامتی کودک شما جلوگیری خواهد کرد. به یاد داشته باشید که شما باید تنها آن دسته از مکمل ها که توسط دکتر تجویز شده است مصرف نمایید.

۷- سیگار نکشید

سیگار کشیدن و همچنین، دور ماندن از افراد سیگاری در این دوران ضروری و واجب است. سیگار می تواند تاثیر منفی بر روان فرزند شما و همچنین پیشرفت فیزیکی او بگذارد.

۸- مشروبات الکلی مصرف نکنید

الکل اثری منفی بر قوای ذهنی فرزند شماخواهد گذاشت و مانع از رشد فیزیکی جنین خواهد شد. بنابراین از مصرف الکل دست بردارید.

۹- مواد مخدر مصرف نکنید

استفاده از مواد مخدر حتی قبل از لقاح می تواند بر سلامتی جنین تاثیر بدی بگذارد. اثرات مواد مخدر می تواند برای فرزند شما بسیار مخرب است.

۱۰- پیاده روی خارج از منزل

قدم زدن در پارک و مکانهای خارج از منزل و آشنایی کودک با صداهای مختلف می تواند بر هوشیاری کودک تاثیر گذارد.

کودک باهوش