مقام های ذیربط در ایالت اشلسویگ هولشتاین آلمان به سازمان های دولتی این ایالت دستور داده اند که صفحات خود در شبکه اجتماعی فیس بوک را تعطیل و دکمه “لایک” آن را نیز از وب سایت هایشان حذف کنند.

به گزارش سرویس فن آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به گفته این مقام ها، فیس بوک با جمع آوری اطلاعات کاربران از این طریق، قوانین اتحادیه اروپا و آلمان را نقض می کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش می دهد که شرکت فیس بوک اتهام وارده از سوی مقام های ایالتی در آلمان را بی اساس دانسته اند.

دکمه “لایک” یکی از پر طرفدارترین قابلیت های فیس بوک است که به کاربران اجازه اشتراک در صفحات مورد علاقه خود و دریافت اطلاعات منتشر شده در آن را می دهد.

فیس بوک در آوریل سال ۲۰۱۰ میلادی از دکمه “لایک” پرده برداری کرد اما به گفته مقام های ایالت مذکور، اطلاعات افرادی که وارد سایت فیس بوک می شوند یا برروی دکمه یک صفحه فیس بوکی که در وب سایت خاصی نصب شده است کلیک می کنند، توسط فیس بوک در کامپیوترهای این شرکت در آمریکا ذخیره می شود و این کاربران برای دو سال به وسیله فیس بوک ردیابی می شود.

“مرکز مستقل حفاظت از حریم خصوصی” ایالت اشلسویگ هولشتاین طی بیانیه ای اعلام کرد سازمان های دولت ایالتی که از فیس بوک خارج نشوند و دکمه آن را از سایت های خود حذف نکنند، جریمه نقدی خواهند شد.

دولت آلمان طی سال های گذشته با چند شرکت اینترنتی از جمله گوگل درباره حفاظت از اطلاعات مربوط به حریم خصوصی کاربران برخوردهایی داشته است. قوانین آلمان در خصوص حریم خصوصی کاربران در اینترنت سختگیرانه ارزیابی می شود.

بسیاری از اشخاص معروف، شرکت های رسانه یی، گروه های غیرانتفاعی و حتی دولت ها برای انتقال پیام های خود، امروزه در فیس بوک صفحاتی افتتاح کرده اند و از آن برای انتقال پیام های خود و تعامل با مخاطبان استفاده می کنند.