اگر علاقه مند به زندگی در دوره قرون وسطی هستید و مجذوب و شیدای این دوره اید، نیازی به ماشین زمان برای سفر کردن به این دوره ندارید، بلکه کافی است سری به فرانسه بزنید. محققان و دانشمندان فرانسوی در بوروگوندی در حال ساخت یک قلعه معتبر Guedelon در قرن ۱۳ ام هستند که در این قلعه از تکنیک ها و مواد موجود در همان دوره استفاده شده است. میشل گویوت و مریلین مارتین پروژه ساخت این قلعه را در سال ۱۹۹۷ آغاز کردند و از آن زمان تاکنون با کوششی وصف نشدنی به این کار ادامه دادند. امروزه بیش از ۵۵ شغل در این قلعه ایجاد کرده اند و هر ساله بیش از ۳۰۰۰۰۰ گردشگر از سراسر جهان برای بازدید از این پروزه تاریخی به این منطقه مسافرت می کنند. در این پروژه برای واقعی جلوه دادن همه چیز حتی یک دوره زمانی تاریخی به آن اضافه شده است که طراحی و ساخت این پروژه را بهتر هدایت می کند. در قلعه گوئودلون، زمان از سال ۱۲۲۸ آغاز شده است و با گذشت هر سال، یک سال تاریخی به این زمان اضافه می شود؛ بنابراین اکنون در این قلعه در سال ۱۲۴۸ هستیم. سارا پرستون راهنمای انگلیسی زبان این قلعه می گوید:« قانونی که در اینجا وجود دارد این است که به محض ورود به این قلعه شما تنها از وقایع و اسنادی خبر دارید که تا آن زمان رخ داده و هیچ اطلاعی از آینده ندارید. اما با این وجود متوجه شدیم که حتی اگر این قانون را به طور دقیق اجرا کنیم باز هم قلعه فاقد روح است؛ بنابراین یک شخصیت صاحب اختیار را خلق کردیم کسی که مشخص می کند چه چیزی را می خواهد و چه چیزی را نمی خواهد.».

قلعه ای که با استفاده از تکنیک ها و مواد موجود در قرون ۱۳ ساخته شد.

میشل گویوت و مریلین مارتین پروژه ساخت قلعه گوئودلون را در سال ۱۹۹۷ آغاز کردند و تا سال ۲۰۲۳ آن را تکمیل خواهند کرد.

در اینجا سنگ تراش ها بر روی آجر و سنگ های قیمتی کار می کنند.

کارگران سنگ ها را با استفاده از گاری حمل می کنند.

برای انتقال سنگ های سنگین تر به سطوح بالاتر از جرثقیل های ویژه ای استفاده می کنند.

از لحاظ تاریخی گوئولون از سال ۱۲۲۸ آغاز شد و با گذشت هر سال، یک سال تاریخی به آن اضافه می شود؛ بنابراین اکنون در این قلعه در سال ۱۲۴۸ هستیم.

قانونی که در این قلعه وجود دارد این است که تنها از وقایع و اسنادی باخبر هستیم که در این سال ها اتفاق افتاده و از آینده با خبر نیستیم.

آنها توجه زیادی به جزئیات داخلی دارند. در اینجا یک نمونه از کار چوب در داخل اتاق خواب قلعه را می بینید.
یک نمای دیگر از اتاق خواب و تزئین دیوارها

حتی حمل و نقل اطراف این قلعه برا توریست ها با استفاده از وسایل حمل و نقل قرون وسطایی انجام می شود. مردم برای جابجایی در اطراف این سایت از اسب و گاری استفاده می کنند.

کارگران حتی ساختمان ها و خانه هایی که برای زندگی مردم معمولی استفاده می شود را نیز بازسازی می کنند. 

نگاهی به برخی از چوب های کار شده در این قلعه

بعضی از روش های ساختمان سازی باید مجددا کشف یا بداهه گذاری شوند؛ مانند ترکیب دقیق مواد برای ساخت ملات

کسانی که می خواهند بیش از یک دیدن معمولی از قلعه بازدید کنند می توانند به مدت چند روز در این قلعه کار کنند. هر ساله حدود ۶۵۰ نفر داوطلب می شوند که برای چند روزی در این قلعه کار و زندگی کنند.

این شخص یک دانشجوی مهندسی از نورتمپتون است که در محل ساخت و ساز یک وینچ در حال حرکت است.

 

 

و یک داوطلب دیگر با غازها بازی می کند.

و یک مرد در محل ساخت و ساز کار می کند.

کامنت گورارد، آهنگری است که از سال ۱۹۹۹ در این سایت مشغول به کار است.

آرد کردن گندم ها به روش قرون وسطایی

دلیلی که این محل برای انجام این پروژه انتخاب شده این است که بیشترین مصالح ساختمانی در این نزدیکی ها وجود دارد، سنگ برای دیوارها و برج ها، درختان بلوط بزرگ برای چوب و همچنین دسترسی آسان به شن و ماسه وجود دارد.

مراحل اولیه شروع این پروژه به صورت زیر بود.

نگاه اجمالی به نقشه این قلعه و طرح ساخت آن چگونگی مراحل به پایان رسیدن آن را نشان می دهد.

و اما قلعه گوئدلون در حال حاضر به این صورت است.

منبع:

اختصاصی WeAre.ir