سلام و وقت بخیر خدمت همه دوستان و خوانندگان سایت WeAre.ir. امروز تصمیم دارم یک سایت مفید و بسیار کارگشا را خدمت شما عزیزان معرفی کنم. سایتی در زمینه موبایل و خدمات آن، که از حیث جامع و به روز بودن، کمتر نظیر آنرا شاهد هستیم.

در دنیایی که اینرنت بخش جدای ناپذیر زندگی هر انسانی شده است و عرصه تاخت و تاز وب سایت های بسیاری در زمینه مختلف فراهم گردیده، جهت حرفه ای بودن و حرکت یک گام جلوتر از بقیه کاربران، آشنایی با وب سایت های جامعی که نیاز ما را در هر زمینه خاص بکلی برطرف نماید، اجتناب ناپذیر شده است. امروزه هر کاربری برای جستجو در نت به یقین موتور جستجوی گوگل را برخواهد گزید، برای دانلود نرم افزار به سراغ سایت های قدرتمندی نظیر پی سی دانلود و سافت گذر خواهد رفت. برای پیدا کردن بهترین عکس ها به سراغ سایت فلیکر، برای دیدن ویدئو به سراغ سایت یوتیوب و آپارات و برای خواندن مطالب علمی، تاریخی و سرگرم کننده به سراغ سایت WeAre.ir  می روند (این آخری تبلیغ سایت خودمون بود!).

اما یکی از جامع ترین سایت ها در که در زمینه موبایل فعالیت می کند سایت mobile.ir می باشد. اما چرا این سایت؟ دلایل برگزیده شدن آن را در زیر لیست وار بررسی خواهیم کرد:

mobile.ir

۱. بررسی تخصصی کلیه گوشی ها موبایل

از جمله نکات بسیار ارزشمند این سایت بررسی کامل و دقیق کلیه گوشی ها به همراه ذکر نکات قوت و ضعف آنها می باشد. (البته این مورد در اکثر سایت های موبایل وجود دارد و همگی به نوعی مقالات سایت gsmarena.com را ترجمه می کنند) اما آنچه این سایت را نسبت به سایر رقبا در این زمینه برتری می بخشد نظرات کاربرانی است که در مورد هر گوشی نوشته شده است. همواره بحث های مفصلی بین کاربرانی که گوشی را خریده اند و کاربرانی که بدنبال نقاط ضعف و قوت گوشی مورد نظر هستند صورت می گیرد که مطالعه آنها جوابگوی کلیه سوالات شما خواهد بود.

۲. ارزیابی و مقایسه تفضیلی گوشی ها با دیتابیسی جامع

در یک محیط گرافیکی کاربرپسند، گوشی های مورد علاقه خود را انتخاب کنید و به آسانی آنها را با هم مقایسه کنید. (این قابلیت نیز برگرفته از سایت gsmarena می باشد اما در این سایت این عمل به ورشی کاملا گویا و مناسب انجام می گیرد)

۳. قیمت به روز کلیه گوشی ها

ثبت قروشگاه های بسیاری که گوشی های خود را با قیمت روزانه آن در فروشگاه خود قرار می دهند از نکات برجسته این سایت می باشد. فروشگاه های فعالی در سراسر ایران لیست گوشی های خود را قرار داده اند و روزانه آنرا آپدیت می کنند.

۴. سامانه خرید و فروش گوشی کارکرده و نو کاربران

همانگونه که فروشگاه ها لیست موبایل های خود را درج می کنند، شما نیز می توانید گوشی های نو و کارکرده خود را برای فروش قرار دهید. و یا در لیست گوشی های فروشی کاربران، موبایل دلخواه خود را به تفکیک شهر پیدا کرده و با صاحب آن وارد معامله شوید. لطف این مورد حذف واسطه می باشد و دست شما را چه در زمینه فروش و چه در زمینه خرید بازتر خواهد کرد.

۵. سامانه خرید و فروش سیم کارت های کارکرده و نو کاربران

سیم کارت های خود را برای فروش قرار دهید و یا بدنبال سیم کارت مناسبی برای خود بگردید. آگهی دهندگان لیست قیمت ها را نیز درج کرده اند، بنابراین جستجو در کلیه ایران تنتها با چند کلک برای شما میسر خواهد بود.

۶. موبایل یاب

بدنبال گوشی با قابلیت های خاص، ابعاد صفحه نمایش دلخواه، سیستم عاملی خاص، قدرت سی پی یو خاص و امکانات خاصی می گردید؟ گزینه موبایل یاب این مورد را برای شما انجام خواهد داد.

۷. تصاویر پس زمینه و زنگ های موبایل

این مورد جزء نکات قوت این سایت محسوب نمی شود و بنظر می رسد تنها جهت خالی نبودن عریضه انجام گرفته است. چرا که سایت ها و انجمن های بسیاری همچون موبایلستان و ir-tci در این زمینه بسیار قدرتمندتر و جامع تر عمل می کنند.

برای ورود به سایت mobile.ir کلیک کنید

در انتها ذکر چند نکته ضروری است:

  • ممکن است برخی قابلیت های سایت فوق در سایت های دیگری به نحوی بهتر وجود داشته باشد اما جمع آوری کلیه این قابلیت ها در یک سایت در حد قابل قبول را نمی توان منکر شد.
  • کلیه سایت هایی که در این قسمت به انها ارجاع داده شد از تجربیات شخصی این حقیر بوده است و به یقین سایت های قدرتمندتری نیز در زمینه های مورد بحث وجود دارند که متاسفانه دانش ناقص این حقیر به آنها واقف نبوده است.