شرکت نیکون به تازگی مجموعه دوربین های عکاسی دیجیتالی سوپر زوم خود را با ارائه مدل جدید دوربین نیکون Nikon Coolpix P900 گسترش داده است. این دوربین جدید با ارائه زوم اپتیکال خیره کننده و رکورد شکن ۸۳x مجهز به یک سنسور تصویر ۱۶ مگا پیکسل و لنز سوپر تله ثابتf/2.8-6.5 24-2000mm  معادل است. از سایر ویژگی های برجسته این دوربین کامپکت سوپر زوم می توان به سیستم Wi-Fi داخلی همراه با قابلیت NFC یا اتصال میدان نزدیک، حداکثر سرعت ۷ فریم در ثانیه در حالت عکاسی متوالی سرعت بالا، منظره یاب الکترونیکی داخلی و یک صفحه نمایش LCD تمام مفصل دار ۳ اینچی با رزلوشن ۹۲۱ کیلو نقطه اشاره کرد. دوربین دیجیتال نیکون  P900 قادر به ضبط فیلم های ۱۰۸۰/۶۰p بوده و از یک سیستم لرزه گیر اپتیکال Dual Detect استفاده می کند، که به ادعای شرکت نیکون تاثیرات لرزش دوربین را حداکثر تا ۵ گام سرعت شاتر اصلاح و جبران می کند. کاربران با استفاده از زوم خیره کننده دوربین دیجیتال نیکون  P900 می توانند از پرنده ها بر روی شاخه های درختان عکس های کلوزآپ بگیرند یا چهره فرزند خود را به هنگام زدن اولین گل خود در بازی فوتبال از کناره های زمین به تصویر بکشند. در کلیپ زیر چگونگی کیفیت زوم این دوربین خارق العاده از سطح ماه را می بینیم. علاوه براین، دوربین دیجیتال نیکون Coolpix P900 کنترل های کاربر پسند، ویژگی های ابتکاری و عملکرد سریع را با یکدیگر ترکیب کرده و این امکان را برای کاربران فراهم می کند خلاقیت و ابتکار خود در عکاسی را صرف نظر از سطح و تجربه فعلی خود در این هنر، افزایش بدهند. این دوربین عکاسی سوپر زوم  با قیمت ۵۹۶ دلار عرضه شده است.

nikon-coolpix-p900-zoom-moon-lothar-lenz-germany-gief

nikon coolpix p900

دوربینی با قدرت زوم فوق العاده بالا

دوربین نیکون Coolpix P900 با مجهز بودن به یک زوم لنز فوق العاده قدرتمند ۸۳x مجهز به عدسی های ED ( دارای ضریب پراکندگی نور فوق العاده پایین ) و قابلیت رسیدن به برد ۱۶۶x با استفاده از ویژگی Dynamic Fine Zoom شرکت نیکون، قابلیت های خیره کننده لنزهای NIKKOR شرکت نیکون را به معرض تماشا می گذارد. این ویژگی باعث می شود این دوربین جدید، مدل ایده آلی برای گرفتن عکس ها و فیلم های شارپ از فاصله های دور و بسیار دور باشد. دوربین دیجیتال نیکون P900 به عنوان یک دوربین کامپکت کاملا مجهز، دارای یک سنسور تصویر CMOS با رزلوشن ۱۶ مگا پیکسل و یک سیستم فوکوس خودکار (AF) پیشرفته و توانمند است، که برای کمک به به تصویر کشیدن سوژه های سریع با کیفیت بالا، قادر به گرفتن عکس با حداکثر سرعت ۷ فریم در ثانیه است. به اشتراک گذاشتن این تصایور زیبا با دیگران در این دوربین کامپکت سوپر زوم هرگز به این اندازه آسان و لذت بخش نبوده است، زیرا دوربین نیکون P900 این امکان را برای کاربران فراهم می کند با استفاده از یک تلفن هوشمند یا تبلت سازگار، از طریق سیستم Wi-Fi داخلی دوربین به همراه فن آوری و قابلیت اتصال NFC2عکس ها و تصاویر خود را از راه دور به صورت بی سیم گرفته و سپس آنها را پس از گرفتن برای به اشتراک گذاشتن به صورت بی سیم به تلفن هوشمند یا تبلت سازگار خود منتقل کنند.

چه به هنگام گرفتن عکس از بالای سر یک جمعیت یا از جایگاه تماشاچیان و از یک زاویه پایین، کاربران می توانند با استفاده از منظره یاب الکترونیکی داخلی دوربین عکاسی نیکون P900 به همراه سنسور تشخیص نزدیک شدن چشم به منظره یاب یا صفحه نمایش LCD تمام مفصل دار ۳ اینچ رزلوشن بالای آن ( با رزلوشن ۹۲۱ کیلو نقطه ) سوژه های خود را به راحتی کادربندی کنند. هنگام گرفتن عکس از طبقه دوم یک استادیوم ورزشی یا گرفتن عکس های پرتره از جشن ها و تعطیلات خانوادگی، کنترل ها و ویژگی های کارآمد این دوربین نیکون P900 باعث می شوند این دوربین مدل مناسبی برای تمام سناریوها و موقعیت های عکاسی باشد. کاربران به هنگام گرفتن عکس در فواصل کانونی بالا و شات های سوپر تله می توانند برای کادربندی راحت و آسان سوژه خود از دکمه برگشت زوم این دوربین کولپیکس نیکون Coolpix P900 استفاده کنند. از طرف دیگر، موقعیت دکمه Side Zoom Control به محکم گرفتن دوربین در دست کمک می کند. علاوه بر این، دوربین دیجیتال نیکون Coolpix P900 از یک آرایش دکمه های کنترل بسیار سرراست برخوردار است و دکمه Fn یا کاربری موجود در این دوربین برای کاربری ها و پارامترهای پرکاربرد دسترسی سریع و مستقیم فراهم می کند. از طرف دیگر، پیچ تنظیم اصلی ( موسوم به Command Dial که به آن پیچ فرمان دهی اصلی نیز گفته می شود ) و پیچ تغییر حالت های عکاسی و نوردهی ( موسوم به Mode Dial ) این امکان را برای کاربران فراهم می کنند تنظیمات را به راحتی و با سرعت تنها با یک دست اعمال کرده یا تغییر دهند. از سوی دیگر، دوربین عکاسی نیکون Coolpix P900 مجهز به گزینه های منوال یا دستی نقطه ای، نورمال و عادی و واید برای حالت AF Area یا ناحیه فوکوس خودکار است که می توان آنها را بر اساس اندازه و موقعیت سوژه اصلی در داخل فریم، انتخاب کرد.

دوربین دیجیتال نیکون  Coolpix P900 با سرعت بالای خود مدل مناسبی برای به تصویر کشیدن سوژه های سریع است. زمان تاخیر عکسبرداری این دوربین در حداکثر زاویه واید تقریبا ۰.۱۲ ثانیه و در حداکثر تنظیم تله تقریبا ۰.۷۵ ثانیه است. این عملکرد سریع این امکان را برای کاربران فراهم می کند از سوژه هایی مثل رسیدن دوندگان به خط پایان یا سر زدن یک بازیکن فوتبال عکس های شارپی با جزئیات بالا بگیرند. علاوه بر این، این دوربین دیجیتال نیکون Coolpix P900 برای رسیدن به بالاترین سطح و میزان اصلاح و جبران تاثیرات لرزش دوربین در بین تمام دوربین های عکاسی کامپکت شرکت نیکون، مجهز به سیستم لرزه گیر اپتیکال Dual Detect Optical VR این شرکت است، که تاثیرات لرزش دوربین را حداکثر تا ۵ گام افزایش سرعت شاتر جبران و اصلاح می کند.