ابتلا به بیماری آسم ممکن است برای هر کسی رخ دهد و با زندگی او همراه شود. با این وجود راه هایی برای زندگی بهتر مبتلایان به آسم وجود دارد.

۱- همیشه سعی کنید پزشکتان در دسترس باشد. هرگونه علائم و حملات معمول یا غیر معمول آسم را سریعا به وی گزارش دهید و به صورت منظم توسط وی معاینه شوید.

۲- هر آن چیزی را که می توانید در مورد شرایط خود بیاموزید. تحقیقات حیاتی را در مورد بیماری آسم انجام دهید از جمله: علایم آسم، عوارض بیماری ها و چه کسانی مستعد این بیماری هستند.

۳- سیگار کشیدن را کنار بگذارید مقالات بیشماری در رابطه با مضرات سیگار و تاثیر آن بر روی حملات آسم منتشر شده است.

۴- انجام تمرینات منظم. انجام فعالیت های فیزیکی باعث افزایش قدرت قلب و شش ها می شود و حتی ظرفیت شش ها را افزایش می دهد.

۵- رفتار ها و عادات خود را اصلاح کنید. سعی کنید در معرض محیط های پر خطر قرار نگیرید. در معرض هوای آلوده و دود سیگار و همچنین گرد و خاک نباشید.

۶- از قرار گرفتن در شرایط آلرژیکی که باعث بروز حمله های آسم می شوند خودداری کنید.

۷- هوای داخلی را مطبوع نگه دارید. این امر باعث کاهش خطرات و حمله های آسمی می شود. این کار را می توان با سیستم هوای مطبوع یا حتی باز کردن پنجره انجام داد.

۸- در هنگام حمله آسم به دکتر خود مراجعه کرده و از او بخواهید معاینه تان کند. این امر به او کمک می کند درمان بهتری برایتان در نظر بگیرد.

۹- سعی کنید رطوبت فضای خانه را بین ۳۰ تا ۵۰ درصد کنترل کنید. رطوبت بالا ممکن است عوامل بیولوژیکی حمله آسم را تقویت کند. در آشپزخانه یا حمام سعی کنید با باز کردن پنجره یا فن های خروجی رطوبت را کاهش دهید.

۱۰- از اسپری ها دوری کنید. دئودورانت ها، عطرها، بوی رنگ و خوشبو کننده ها برای بیماران آسمی مضر هستند.