در سال نوی میلادی گوگل به روش خودش بهترین اپ‌ها و بازی‌های سال را انتخاب کرده است. گوگل به مناسبت آغاز سال ۲۰۱۶، به فروشگاه اپ خود یا همان گوگل‌پلی بخش تازه‌ای اضافه کرده و ۱۷ اپلیکیشن با موضوع‌ها و کاربردهای متنوع در آن گذاشته است. هرچند همه‌ی این اپ‌ها در سال ۲۰۱۵ معرفی نشده‌اند و سابقه‌ی طولانی‌تری دارند، اما گوگل به دلایلی تشخیص داده که این اپ‌ها باید در فهرست بهترین‌های ۲۰۱۵ قرار بگیرند. در این جا ۱۰ نمونه از این اپ‌ها را که بیشتر به کار کاربران ایرانی می‌آیند، انتخاب و معرفی کرده‌ایم.

Backgrounds HD

Backgrounds HD

بهترین پس‌زمینه‌ها
تصویر پس‌زمینه‌ی خوب یکی از چیزهایی است که گوشی هوشمند اندرویدی‌ ما را زیبا و دوست‌داشتنی می‌کند. به جرأت می‌توان گفت Backgrounds HD بهترین اپلیکیشن رایگانی است که برای دریافت تصویرهای پس‌زمینه‌ی خوب می‌توان پیدا کرد. این اپ بیش از ۸۰ میلیون بار از گوگل‌پلی دانلود شده و یکی از محبوب‌ترین اپ‌های اندروید به حساب می‌آید. این اپ تصویرهای پس‌زمینه‌ی باکیفیت را در دسته‌بندی‌های موضوعی مختلف (ماشین، حیوانات، مکان‌ها، طبیعت و غیره) در اختیار کاربران می‌گذارد تا بتوانند متناسب با سلیقه‌ی خودشان، به راحتی تصویر پس‌زمینه‌ی دلخواهی برای خود انتخاب کنند.
قیمت: رایگان
گوگل‌پلی: https://goo.gl/LD1RNi

Candy Camera

Candy Camera

سلفی ‌های بی‌نقص
زمانه، زمانه‌ی عکس‌های سلفی است و برای گرفتن این نوع عکس‌های محبوب، راه و رسم خاصی وجود دارد و کیفیت دوربین و گوشی هم تا حدودی مهم است، اما اپ‌هایی مانند «کندی کمرا» هم هستند که به علاقمندان به این نوع عکس‌ها کمک کنند تا سلفی‌هایی بی‌نقص بگیرند. به نظر می‌رسد ده‌ها میلیون نفر به این اپ اعتماد و آن را از گوگل‌پلی دانلود کرده‌اند. کندی کمرا فیلترهای مختلفی دارد که به طور خاص برای عکس‌های سلفی طراحی شده‌اند. به طور کلی بیش از صد افکت جذاب و زیبا و فیلترهای مناسب در این برنامه گنجانده شده تا کاربر به‌راحتی بتواند افکت یا فریم موردنظر را روی عکس قرار بدهد . این اپ به تازگی برای اندروید ۶ بهینه‌سازی شده است.
قیمت: رایگان
گوگل‌پلی:https://goo.gl/EFEmzl

Colorfy

Colorfy

دفتر نقاشی آنلاین
کالرفای شکل و ظاهری شبیه به کتاب‌های نقاشی و رنگ‌آمیزی کودکان دارد، اما ظاهر این اپ نباید شما را به اشتباه بیندازد. این اپ برای بزرگ‌سالان طراحی شده است تا پس از یک روز کاری طولانی و خسته‌کننده، بنشینند و با رنگ‌ها بازی و از اضطراب درونی‌شان کم کنند. گرچه خردسالان و نوجوانان هم می‌توانند به کمک این اپ رنگ‌بازی کنند و لذت ببرند. در این برنامه شما با عکس‌ها و طرح‌های گوناگونی سر و کار خواهید داشت که باید تا می‌توانید آن‌ها را رنگ کنید. راحتی در رنگ آمیزی و رابط کاربری آسان از مشخصات اصلی این برنامه است. با یک لمس ساده روی تلفن همراه خود به آرامش می‌رسید.
قیمت: رایگان
گوگل‌پلی: https://goo.gl/wmT6u4

djay Free

djay Free

گوشی، ساز می‌شود
اپ djay Free جزو اپ‌های خلاقانه در زمینه‌ی موسیقی است و به کاربر اجازه می‌دهد گوشی هوشمند خود را به یک دستگاه دی‌جی کوچک تغییر کاربری بدهد. به کمک این اپ می‌‌توانید موسیقی‌های موجود روی گوشی‌تان را ریمیکس کنید و جلوه‌های صوتی مختلفی به آن‌ها اضافه کنید. یا این‌که چند قطعه موسیقی را به هم بچسبانید و از دل آن‌ها قطعه‌ی جدیدی بیرون بکشید. یکی دیگر از امکانات جالب این اپ، پشتیبانی از کی‌بورد میدی (MIDI) است، به‌عبارت دیگر می‌توانید به گوشی‌تان کی‌بورد وصل کنید و از djay Free به عنوان افکت استفاده کنید.
قیمت: رایگان، پرداخت درون‌برنامه‌ای
گوگل‌پلی:https://goo.gl/vA2m9r

Dubsmash

Dubsmash

دوبله دوباره
دابسمش یکی از محبوب‌ترین اپ‌های این روزها در میان کاربران ایرانی است. این اپ را چندین میلیون نفر دانلود و نصب کرده‌اند و با استفاده از آن کلیپ‌های طنز ساخته‌اند. اپ دابسمش به کاربرانش این امکان را می‌دهد که ویدئوی کوتاهی از خودشان بگیرند و روی آن صدایی دلخواه (معمولا صدایی آشنا) بگذارند و کلیپ نهایی را با دیگران به اشتراک بگذارند. بعضی از این کلیپ‌ها به سرعت محبوب و چندین هزار بار دیده می‌شود. در بخش ضبط ویدئو، به طور پیش‌فرض دوربین جلوی گوشی اجرا خواهد شد با این حال اگر گوشی شما دوربین دوم با کیفیتی ندارد، می‌توانید با کلیک روی گزینه‌ای که بالای تصویر قرار گرفته است، اقدام به تعویض آن با دوربین پشت کنید.
قیمت: رایگان
گوگل‌پلی:https://goo.gl/dT9Rf4

Busuu

Busuu

زبان دوم داشته باشید
اگر می‌خواهید زبان جدیدی یاد بگیرید، یک راهش استفاده از اپ‌های مخصوص این کار است. بوسو یکی از این اپ‌هاست و می‌توانید به کمک آن زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، پرتغالی، لهستانی، ترکی، چینی، ژاپنی و روسی یاد بگیرید. بوسو بخشی هم به عنوان تمرین دارد که با استفاده از بخش‌های مختلف آن (واژگان، دستور زبان، بخش‌های تعاملی، گفت‌وگوهای صوتی و غیره) می‌توانید توانایی‌های زبانی‌تان را تقویت کنید. وقتی این اپلیکیشن را نصب کنید و زبان را انتخاب کنید، بلافاصله کلاس آغاز می‌شود و همه چیز به راحتی در دسترس شماست. در پایان هر مرحله می‌توانید در آزمون‌ها شرکت و مجوز حضور در ترم‌ بعدی را دریافت کنید.
قیمت: رایگان، پرداخت درون‌برنامه‌ای
گوگل‌پلی:https://goo.gl/vpPrMU

Microsoft Word

Microsoft Word

وردِ همراه
مجموعه‌ی آفیس مایکروسافت و به ویژه نرم‌افزار ورد را سال‌هاست که روی کامپیوترها و لپ‌تاپ‌هامان می‌شناسیم و استفاده می‌کنیم. اکنون اپ مایکروسافت ورد به دستگاه‌های اندرویدی آمده تا اندرویدبازها را هم در نوشتن، ویرایش و ذخیره کردن متن‌ها یاری کند. فقط دقت داشته باشید که نسخه‌ی اندرویدی مایکروسافت ورد نسبتا سنگین است و حجم به نسبت زیادی دارد. برای اجرای خوب آن به دستگاهی با حداقل یک گیگابایت رم و اندرویدی بالاتر از اندروید ۴٫۴ نیاز دارید.
قیمت: رایگان، پرداخت درون‌برنامه‌ای
در گوگل‌پلی:https://goo.gl/uIXBNe

Retrica

Retrica

عکس‌ها را ویرایش کنید
رتریکا در دسته‌ی اپ‌های عکاسی و ویرایش عکس قرار می‌گیرد. با ورود به این اپلیکیشن، صفحه‌ای آشنا مانند اکثر برنامه‌های ویرایشگر تصویر خواهید دید که در نوار پایینی دکمه‌ی عکاسی و گزینه‌هایی برای اعمال تغییرات روی تصویر دارد. رتریکا هم مانند بسیاری دیگر از اپ‌های این حوزه، کاربردی آسان دارد و فیلترها و لایه‌های مختلف و رنگارنگی در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. یکی از قابلیت‌های اختصاصی رتریکا، پیام‌رسان عکس داخلی آن است. گرچه این اپ به کاربر اجازه می‌دهد عکس‌هایش را در اینستاگرام و شبکه‌های دیگر به اشتراک بگذارد.
قیمت: رایگان، پرداخت درون‌برنامه‌ای
در گوگل‌پلی:https://goo.gl/aFJB9n

Skype

Skype

ارتباط تصویری
اسکایپ دومین اپ از مایکروسافت است که در فهرست بهترین‌های گوگل‌پلی قرار گرفته است. اسکایپ را بسیاری از کاربران اینترنت می‌شناسند و نسخه‌ی اندرویدی آن هم برای این دسته از کاربران آشنا خواهد بود. در هر صورت، اسکایپ اپی برای برقراری تماس صوتی و تصویری و هم‌چنین متنی در بستر اینترنت است. اسکایپ برای برقراری گفت‌وگوی صوتی نیازی به پهنای باند بالا ندارد و با اینترنت‌های کم‌جان نیز کار می‌کند. همین موضوع باعث شده طیف گسترده‌ای از کاربران برای گفت‌وگوهای راه دور سراغ این اپ بیایند.
قیمت: رایگان
گوگل‌پلی:https://goo.gl/39arpY

Wikipedia

Wikipedia

یک دیتابیس همراه
شاید بهترین اپ برای یک دانستنیهایی، چیزی مانند ویکی‌پدیا باشد. هر زمان که دنبال اطلاعاتی درباره‌ی موضوع خاصی می‌گردیم، یکی از بهترین گزینه‌هامان صفحه‌ی ویکی‌پدیای مربوط به آن موضوع است. اپلیکیشن اندرویدی ویکی‌پدیا که به دیتابیس اصلی ویکی‌پدیا وصل است، روش ساده‌ و سریعی است برای دسترسی به مقاله‌های مختلف ویکی‌پدیا از طریق گوشی یا تبلت اندرویدی. با استفاده از این اپ می‌توانید علاوه بر خواندن مقاله‌های ویکی‌پدیا، آن‌ها را ذخیره کنید یا با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید.
قیمت: رایگان
گوگل‌پلی:https://goo.gl/e2OQwC