تصویر لئوناردو دی کاپریو، به سختی زیر لایه هایی از آرایش مورد نیاز برای آخرین فیلم خود، Revenant (از گور برگشته) قابل تشخیص است. دی کاپریو به زیبایی نقش هیو گلس را در این فیلم بازی می کند، هیو گلس ماجراجو و اکتشاف‌گر قرن نوزدهمی است که با خیانت همراهانش در یک سفر اکتشافی روبه‌رو می‌شود کارگردان به نام این فیلم آلخاندرو گونزالس ایناریتو کارگردان ۵۲ ساله مکزیکی، او را به خاطر سن و سال و توانایی‌اش در حفظ صمیمت در یک فیلم عظیم و حماسی انتخاب کرده است. این پروژه برای مدتی متوقف شده بود تا دی‌کاپریو بتواند بازی در «گرگ وال‌استریت» را تمام کند. از طرفی، تلاش‌های انسان‌دوستانه او در حل مسایل و مشکلات محیط زیستی حتی باعث شده سرسپردگی شخصی این بازیگر به نقشش عمیق‌تر شود.

همانطور که در تصویر پایین مشاهده می شود، گریمور این اثر Duncan Jarman  ساعت را صرف ایجاد زخم هایی که براستی در فیلم واقع گرایانه به نظر می رسند، کرده است.

leonardo-dicaprio-the-revenant-1

پشت صحنه تازه‌ترین پروژه ایناریتو حتی از خود فیلم نیز جنجالی‌تر و پرحاشیه‌تر بوده؛ از کمبود بودجه گرفته تا تغییرات آب و هوایی پیش‌بینی‌ناپذیر سر صحنه فیلمبرداری و جدایی بعضی از عوامل سازنده در کنار سایر مسایل و مشکلات دیگر همگی ساخت «از گور برگشته/ The Revenant» را به تجربه‌ای چالش‌برانگیز برای کارگردان برنده اسکار تبدیل کردند. خود ایناریتو اعتراف می‌کند: «در طول ساخت «از گور برگشته» یک روز نبوده که سخت یا چالش‌برانگیز نباشد. از خیلی جهات، این جاه‌طلبانه‌ترین پروژه زندگی‌ام تا امروز بوده است.»

ایناریتو نگاه خود در زمینه‌ی عشق پدر به فرزندان را در هر دو فیلم به خوبی به تصویر کشیده است و خیلی تمایل به واکاوی ارتباط زن و شوهر به شکل عمیق و نزدیک تر را ندارد. از گور برگشته که مانند فیلم با احساس و تاثیرگذار”ذیبا” فیلمی طولانی با مدت زمان ۱۵۶ دقیقه است در نگاه اول بسیار وامدار فیلمبردار اسکاری خود، یعنی امانوئل لوبزکی است .او قبلا برای فیلمهای ” بردمن ” و “جاذبه ” موفق به دریافت جایزه‌ی اسکار و برای فیلمهای “درخت زندگی” و ” فرزندان بشر ” نامزد دریافت جایزهی اسکار شده است و از برترین فیلمبرداران حال حاضر جهان محسوب می‌شود . نورپردازی طبیعی و برداشت‌های بلند، از جمله تمهیداتی بوده که لوبزکی برای هرچه واقعی تر شدن فیلم و نشان دادن طبیعت وحشی از آن بهره برده است. فیلم بیشتر درگیر تصاویر جذاب طبیعت و به تلاش طولانی مدت گلس برای انتقام جویی قتل پسرش می‌پردازد و قصه‌اش به راحتی در چند خط قابل تعریف است. لذا، خلا فیلمنامه در ۱۵۶ دقیقه‌ای که تماشاگر را با خود همراه می‌کند بسیار محسوس است. و این جا خلا فیلمنامه نویسی چون آریاگا توسط فیلمبردار قهاری چون لوبزکی و موسیقی زیبای فیلم جبران نمی‌شود و متریال قصه برای این زمان طولانی کافی نیست . “از گور برگشته ” داستان انتقام هیوگلس با بازی لئورناردو دی کاپریو است که در دهه‌ی ۱۸۲۰ میگذرد .این فیلم در مناطق کوهستانی و سردسیر کانادا در طول ۹ماه فیلم برداری شده است. در ابتدا قرار بود پروژه‌ی” ازگور برگشته” توسط “چان ووک پارک” و بازی “ساموئل ال جکسون” ساخته شود که” چان ووک پارک” از ادامه کار انصراف داد . بعد از آن” جان هیلکات” با “کریستین بیل” برای پروژه انتخاب شدند که آنها نیز به دلایلی کا ر را رها کردند تا در سال ۲۰۱۱ پروژه سنگین و سخت “از گور برگشته ” به الخاندرو گونزالس ایناریتو رسید و در ابتدا “دی کاپریو” و”شان پن “برای نقش‌های اصلی انتخاب شدند. ایناریتو در آن موقع اعلام کرد فیلم بعدی‌اش ” برد من” است و پس از ساخت فیلم” بردمن “و دریافت جایزهی اسکار بهترین فیلم برای آن و جایگزینی” تام هاردی” به جای “شان پن” رسما پروژه کلید خورد. امکان ندارد از فیلم آخر ایناریتو که بخت زیادی برای دریافت اسکار ۲۰۱۶ دارد نوشت و از بازی لئوناردو دی کاپریو که شرایط بسیار سختی هم برای این کار تجربه کرده سخن نگفت. اجرایی که متولیان گلدن گلاب را مجاب کرد که جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را به دی کاپریو بدهند تا عطش لئوناردو برای دریافت اسکار بازیگری امسال مراسم اسکار بیشتر و بیشتر شود. دی کاپریو در مصاحبه‌ای نقش “گلس” را یکی از متفاوت ترین نقش‌های دوران بازیگری‌اش نام برده و برای نقش آفرینی در آن سختی‌های زیادی را متحمل شده است .مثلا تحمل سرمای منفی ۲۹ درجهی کانادا و آرژانتین برای لئوناردویی که اکثرا فیلم‌های پر دیالوگ و نقش‌های شیک و کم دردسر مانند: تایتانیک و گتسبی بزرگ را بازی کرده، دست آورد جدید و مهمی است که باید دید اعضای آکادمی اسکار این بار هم او را نادیده می‌گیرند و یا اسکار اهدا میشود به لئو…. در خاتمه باید به پدیده مهم امسال سینمای جهان درزمینه‌ی بازیگری یعنی “تام هاردی” اشاره کرد که بازی‌های درخشانی در دو فیلم “مدمکس” و” ازگور برگشته “داشته و برای همین فیلم دوم هم کاندید بهترین نقش مکمل شده است.