یک وعده بخورید

نفخش را تحمل کنید

گاهی باید برای حفظ سلامتی، بعضی مشکلات را به جان خرید. متخصصان معتقدند خوردن روزانه یک وعده عدس، لوبیا، دال عدس یا مخلوط آنها می تواند میزان کلسترول خون را به میزان چشمگیری کاهش دهد. به این ترایب با کاهش میزان کلسترول خون، خطر ابتلا به سکته قلبی و مغزی کاهش می یابد. دلیل آن نیز وجود فیبر کافی در این خوراکی هاست. از سوی دیگر شاخص گلایسیمیک این خوراکی ها پایین است و این نشان می دهد این خوراکی ها هیدرات کربن زیادی ندارند. بنابراین بهترین خوراکی ها برای مصرف در وعده شب به عنوان شام یا به عنوان صبحانه هستند. بهترین میزان مصرف نیز برابر سه چهارم فنجان از این خوراکی هاست که می شود معادل ۱۳۰ گرم. بهترین شیوه مصرف این خوراکی ها نیز به صورت بخارپز است، که غذاهایی مثل عدسی و سوپ را شامل می شود.

حساس شوید

او چاق است

اغلب والدین به ویزه در کشورهای آسیایی، چاق بودن کودک را نشانه سلامتی می دانند؛ اما حقیقت این نیست. بنابراین به این نکته ها حساس باشید

  • اگر خودتان چاق هستید وزن کودکتان را کنترل کنید، چون چاقی ارثی است.
  • تولد با وزن بالا یکی دیگر از عوامل زمینه ساز اضافه وزن است.
  • در سن بالاتر از سه سال بچه ها نباید روزانه بیش از سه ساعت تلویزیون تماشا کنند. این مساله باعث کاهش تحرک می شود.
  • کودکان زیر سه سال باید در طول شب حداقل ده ساعت و نیم بخوابند. اگر کمتر از این مقدار بخوابند، وزن شان افزایش می یابد.
  • کودکان زیر یک سال باید دقیقا روی خط رشد وزن گیری داشته باشند. بیش از این مقدار، اضافه وزن است.

به خودتان کمک کنید

یک لیوان آرامش

افت فشار شاخص ترین دلیل سرگیجه است. فارغ از اینکهدلیل سرگیجه شما چیست، در زمان وقوع این حالت، این کارها را انجام دهید تا وضعیت تان کنترل شود. یک لیوان آب سرد بنوشید. کمی نان و پنیر بخورید. روی زمین بنشینید، به دیوار تکیه داده و پاهای تان را دراز کنید. اگر سرگیحه تان شدید است، روی زمین دارز کشیده و پاها را بالاتر از سطح سر و قلب نگه دارید. آرام نفس بکشید. اگر احساس اضطراب و دلشوره دارید و احساس می کنید با گریه کردن آرام می شوید، جلوی خودتان را نگیرید؛ بگذارید اشک سرازیر شود. کمی که حالتان جا آمد؛ کمی خوراکی شور سالم مانند نان و پنیر؛ بیسکوئیت شور، یک لیوان دوغ غلیظ و شور بنوشید. به این ترتیب سرگیجه شما آرام خواهد شد. در فصل بهار این حالت یعنی سرگیجه بیشتر دیده می شود.