در دنیای جدی شکایت و دادگاه نیز گاهی اوقات اتفاقاتی می افتد که غیرقابل باور هستند و البته در نوع خود بسیارعجیب اند. برخی از این اتفاقات بسیار عجیب حتی باعث شده اند که قوانین جدیدی نیز برای برخی شرایط خاص ایجاد شود.

شکایت از مایکل جردن

“مایکل جردن” بسکبالیست مشهور آمریکایی را تقریبا همه می شناسند. او که در سال های گذشته به این ورزش مشغول بوده است این روزها به خاطر تبلیغات ورزشی همچنان چهره آشنایی است. در این میان فردی به نام “الن هکارد” از این ورزشکار به خاطر شباهتش به او شکایت کرد.”هکارد” در شکایت خود آورده است که چرا مایکل جردن به من شبیه است و این باعث می شود من در خیابان ها بسیار اذیت شوم چرا که افراد بسیار زیادی من را با او اشتباه می گیرند.

مایکل جردن

او همچنین از شرکت “نایک” نیز شکایت کرد که چرا همچنان از چهره مایکل جردن که بسیار شبیه او است در تبلیغات خود استفاده می کند و باید بخشی از سود ۸۰۰ میلیون دلاری خود را به او بدهد.

شکایت به خاطر دزدی موج

موج سواری

چیزی که موج سواران بسیار اذیت می کند این است که کسی موج آن ها را بدزد. در اینجا معنی از دزدی این است که نگذارد او از موج استفاده کند. چندی پیش یک مرد کالیفرنیای که اسمش فاش نشده است از یک موج سوار به علت دزدین موج شکایت کرد. او اعلام کرد این کار او باعث شده است که ضربه شدید روحی به او وارد شود و تقاضای پرداخت غرامت کرد.

شکایت به خاطر بوی بد پا

بوی پا یک امر عادی است که ممکن است در هر فردی وجود داشته باشد ولی در مورد ” teunis Tenbrook,” هلندی کمی متفاوت است. او به خاطر داشتن پایی بد بو از کلاس اخراج شد ولی پس از آن از مدرسه به خاطر این عملشان شکایت کرد. پس از ۱۰ سال جدال در دادگاه در سال ۲۰۰۹ او توانست به مدرسه پیروز شود و غرامت کلاس نرفتن را دریافت کرد.

رکورد بیشترین شکایت

“جاناتان لی ریجس” کسی است که به عنوان بزرگترین شاکی دنیا شناخته می شود. او یک عادت بسیار بد دارد و این باعث می شود تا از هر چیزی شکایت داشته باشد. تا به حال نزدیک به ۴ هزار شکایت از طرف او در ادارات پلیس آمریکا ثبت شده است. او از همه چیز مانند: لیگ فوتبال، ماشین های داخل خیابان، ترافیک و حتی رئیس جمهور شکایت کرده است. حتی وقتی اسمش در کتاب گینس به ثبت رسید از گینس به خاطر نوشتن اسمش شکایت کرد.

شکایت از خود

کورتیس گوکی

در سال ۲۰۰۶ فردی به نام “کورتیس گوکی” از یک مسئول شهری که با کامیون زباله به ماشین او زده بود شکایت کرد. اما مشکل اینجا بود که خود “گوکی” راننده آن کامیون بوده است. او به دنبال آن بود که بتواند پولی را از شهرداری بگیرد که البته دستش رو شد و هیچ وقت به نتیجه نرسید.