لیستی از ۱۰ جاده خطرناک جهان در زیر گردآوری شده است. بالطبع با دیدن تصاویر فقط می توانیم تجسمی از میزان خطرناک بودن این جاده ها داشته باشیم. حال آنکه حضور در چنین جاده هایی و زمانی که پای جانمان در میان باشد تا چه میزان می تواند هولناک باشد. اگر خطرناک ترین جاده ها را بر اساس میزان تلفات جانی آن دسته بندی می کردیم، قطعا هر ۱۰ جایگاه را جاده های کشور خودمان اشغال می کردند. بهرحال در زیر با این ۱۰ جاده مخوف آشنا می شویم.
۱- جاده مرگ (بولیوی)
قسمت شمال جاده یونگاس در بولیوی را بنام جاده مرگ می شناسند. به طور متوسط سالانه بین ۲۰۰-۳۰۰ نفر جان خود را در این جاده از دست می دهند. در سالهای اخیر در کنار این جاده، مسیر دیگری احداث شده است که باعث کاهش میزان عبور و مرور در جاده مرگ شده است.

جاده مرگ (بولیوی)

جاده مرگ (بولیوی)

۲- جاده تونلی گولیانگ (چین)

این جاده تونلی در کوه های تایهانگ چین و بدست ساکنین آنجا در مدت پنج سال ساخته شد. طول این جاده ۱.۲ کیلومتر با ارتفاع ۵ متر و عرض ۴ متر است. تاکنون بسیاری بر اثر تصادف در این جاده جان خود را از دست داده اند.

جاده تونلی گولیانگ (چین)

جاده تونلی گولیانگ (چین)

جاده تونلی گولیانگ (چین)

جاده تونلی گولیانگ (چین) - نمای دیگر

۳- روتا ۵ : جاده آریکا به Iquique (شیلی)
این مسیر در شیلی بسیار معروف است و عمده دلیل آن این است که زمانی که با سرعت زیاد رانندگی می کنید، باد از سمت مقابلتان نیز شروع به سرعت گرفتن می کند و در چشم به هم زدنی شما  را به ته دره می فرستد. بخصوص اگر ماشینی نیز از کنارتان عبور کند قدرت باد دو چندان می شود.

روتا 5 : جاده آریکا به Iquique (شیلی)

روتا ۵ : جاده آریکا به Iquique (شیلی)

۴- راه سیبری به یاکوتسک (روسیه)
بزرگراه بین مسکو و یاکوتسک یکی از قدیمی ترین راه هاست. به همین سبب جاده دارای وضعیت مناسبی نمی باشد. با شروع تابستان و فصل بارندگی وضعیت بسیار بدی در این جاده بوجود می آید.

راه سیبری به یاکوتسک (روسیه)

راه سیبری به یاکوتسک (روسیه)

راه سیبری به یاکوتسک (روسیه)

راه سیبری به یاکوتسک (روسیه)- نمای دیگر

۵- بزرگراه سیچوان – تبت (چین)
 این بزرگراه شیب بسیار خطرناکی دارد و اغلب اوقات در آن ریزش کوه و یا سقوط بهمن اتفاق می افتد.

بزرگراه سیچوان - تبت (چین)

بزرگراه سیچوان - تبت (چین)

۶- بزرگراه جیمز دالتون (آلاسکا)
طول این بزرگره ۴۱۴ مایل (گوگل میگه ۴۱۴ مایل= ۶۶۶.۲۶۸۴۱۶ کیلومتر است) و تماما از ماسه و سنگ است. از این جاده برای تامین سوخت یک معدن استفاده می شد . اکثر مسافران این جاده ماشین های سنگین و تراکتورها هستند. در هنگام عبور این ماشین ها احتمال پرتاب سنگ به اطراف اجتناب ناپذیر است و به همین دلیل است که شرکت های ماشین اجاره ای به مشتریان خود در این جاده ماشین اجاره نمی دهند.

بزرگراه جیمز دالتون (آلاسکا)

بزرگراه جیمز دالتون (آلاسکا)

بزرگراه جیمز دالتون (آلاسکا)

بزرگراه جیمز دالتون (آلاسکا) - نمای دیگر

۷- جاده Perdikaki (یونان)
پیچ های خطرناک، روشنایی کم، احتمال تردد حیوانات،تپه های زیاد و … از جمله خطراتی است که همگان را در عبور از این جاده تهدید می کند.

جاده Perdikaki (یونان)

جاده Perdikaki (یونان)

۸- Trollstigen (نروژ)
Trollstigen به مهنای پل ترول (ترول غول افسانه ای یونان) جاده ای است سراسر در کوه. این منطقه غالبا توسط توریست ها بازدید می شود و شهرت آن نیز بواسطه جاده های مارپیچ مانند شبیه مار است. در بالای جاده، محوطه پارکینگ مانند بزرگی وجود دارد که بعد از پشت سر نهادن این جاده پر پیچ و خم به آنجا خواهید رسید. فضایی باز با دیدی بسیار زیبا و آبشاری به ارتفاع ۳۲۰ متر بعد از طی این مسیر پر پیچ و خم در انتظار شماست.

Trollstigen (نروژ)

Trollstigen (نروژ)

۹- جاده A682 (انگلستان)
یکی از خطرناک ترین جاده های انگلستان است. در ۱۰ سال اخیر ۱۰۰ تصادف وحشتناک در این مسیر گزارش شده است. این مسیر، مسیر مورد علاقه دوچرخه سوران بخصوص در صبح های یکشنبه است. بازهم یادآور میشوم این آمار تلفات در مقابل تلفات جاده های ایران، ناچیز است.

جاده A682 (انگلستان)

جاده A682 (انگلستان)

۱۰- جاده Trollstigen (ایتالیا)
پیچ های خطرناک و تند و شیب بد این جاده را در لیست جاده های خطرناک قرار داده است. اگر چه از جاده های قبلی کم خطرتر می باشد.

جاده Trollstigen (ایتالیا)

جاده Trollstigen (ایتالیا)

جستارهای مرتبط:

پرخطر ترین جاده های جهان

خطرناک ترین جاده های جهان

تلفات در جاده ها

لیست جاده های پر خطر

خطرناک تین جاده های جهان کدامند؟

خطرناک ترین جاده ها کدامند؟