آیا دوست دارید وب کم سیستم شما به یک دوربین مدار بسته پیشرفته تبدیل شود؟ در هنگامی که از خانه خود خارج می‌شوید دوست دارید با استفاده از موبایل خود تصویر ویدئویی خانه خود را ببینید و از اتفاقاتی که در آن روی می‌دهد به صورت زنده با خبر شوید؟ در این نوشته از سایت تورتک با نرم افزار رایگان Sentry Vision آشنا می‌شویم که توانایی تبدیل وب کم شما را به یک دوربین امنیتی قوی دارد.

مزایای استفاده از برنامه Sentry Vision

برنامه های زیادی تا کنون برای تبدیل وب کم سیستم خانگی به یک Network Camera ساخته شده‌اند تا با استفاده از آن‌ها شما بتوانید در بیرون از خانه یا محل کار خود اتفاقات و رویداد جاری را با استفاده از اینترنت مشاهده کنید. اما برنامه Sentry Vision در کنار ارائه این قابلیت امکانات معمول در دوربین مدار بسته امروزی را نیز به همراه دارد که در لیست زیر با تعدادی از آن‌ها آشنایی پیدا می‌کنیم.

  • امکان تشخیص حرکت (Motion detection)
  • امکان آژیر کشیدن (در صورت نیاز شما)
  • امکان ارسال هشدار به شما در هنگام تشخیص جسم متحرکی در خانه یا محال کار شما (با استفاده از ایمیل و قسمت ارسال هشدار از طریق پیامک متأسفانه در ایران فعال نیست)
  • امکان ضبط فیلم پس از وقوع هر حرکتی (مانند دیگر دوربین مدار بسته با این تفاوت که از هارددیسک سیستم شما به عنوان دستگاه ذخیره سازی استفاده می‌شود)
  • امکان مشاهده محیط به وسیله گوشی موبایل شما و یا هر دستگاه دیگری که یک مرورگر وب داشته باشد در خارج از خانه (همان Network Camera + امکان کنترل و تنظیم برنامه از همین طریق)
  • امکان ضبط صدا از طریق میکروفن سیستم شما
  • استفاده از Hidden mode برای تصویر برداری به صورت مخفی
  • روشن نگه داشتن سیستم شما در هنگام کار این برنامه
  • نمایش زمان دقیق اتفاقات در ویدئو ضبط شده (نام فایل ضبط شده نشانگر تاریخ و زمان رخ دادن رویداد هستند)

اما در ادامه برای آشنایی بهتر با امکانات این نرم افزار رایگان با همدیگر نگاهی به محیط کاربری این برنامه و چگونگی استفاده از آن می‌اندازیم.

آموزش تبدیل وب کم به دوربین مدار بسته توسط این برنامه

برای استفاده از این برنامه کافی است با استفاده از لینک موجود در پایین همین آموزش این برنامه را دانلود کرده و بر روی سیستم خود نصب کنید. پس از نصب و اجرای این برنامه بر روی ویندوز صفحه ای مانند تصویر زیر به شما نمایش داده می‌شود که در تصویر توضیحات مربوط به هر یک از بخش کلی این نرم افزار نیز وجود دارد.

 تبدیل وب کم به دوربین مدار بسته

برای استفاده از امکان مشاهده تصویر وب کم از محل دیگر با استفاده از گوشی موبایل خود یا سیستم دیگری که به اینترنت متصل است بر روی گزینه Setup پایین قسمت Broadcast کلیک کنید و در صفحه نمایش داده شده مانند تصویر زیر آدرس دسترسی را یادداشت کنید. توجه داشته باشید با وارد کردن این آدرس در مرورگر سیستم یا گوشی موبایل دیگری همان طور که نمایش داده شده است امکان مشاهده تصویری که هم اکنون وب کم شما در حال تصویر برداری آن است وجود دارد. توجه داشته باشید برای استفاده از این امکان نیاز است سیستمی که وب کم شما به آن متصل است به اینترنت ADSL متصل باشد.

 تنظیمات نرم افزار تبدیل وب کم به دوربین مدار بستهساخت دوربین مدار بسته با وبکم

همچنین برای فعال سازی قسمت ارسال هشدار در هنگام حرکت یک جسم در محل تصویر برداری شده شما نیاز به یک حساب پست الکترونیک در سرویس GMail گوگل دارید که برای ساخت آن می‌توانید از آدرس GMail.com استفاده کنید. سپس با کلیک بر روی دکمه Setup قسمت Alerts همانند تصویر زیر تنظیمات مورد نیاز را وارد کنید.

 ارسال هشدار به ایمیل شما

امیدوارم با استفاده از این برنامه ساده امنیت خانه و دفتر کار خود را تا حد زیادی افزایش دهید و از امکانات آن به خوبی استفاده کنید.

برای دانلود برنامه Sentry Vision Security از لینک زیر استفاده نمایید.