*حتما این مطلب را بخوانید*  تا احساس غرور کنید. آنوقت میفهمید که اگر روزی جنگ شود، آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

مطلب زیراز سایت popsci (یکی از معتبرترین سایت ها ی علمی که هر هفته مطالب علمی می نویسد) ترجمه شده است.

چقدر صحبت از یک هواپیمای بدون سرنشین مجهز با سلاح اتمی ترسناک است ؟؟ ؟

نحوه ی به زمین نشاندن RQ170

در یک کلام: این همه چیز است

 

مطمعنا هیچ کس دوست ندارد با آن بجنگد. بمب افکن دوربرد این جنگنده پروژه مخفی و طولانی مدت نیروی هوایی آمریکا برای توسعه نسل بعدی بمب افکن مسلح به سلاح هسته ای ست، طراحی شده برای خالی کردن جهنم در آسمان دشمن، و احتمالا از این هواپیما سری سرنشین دار آن نیز برای ماموریت های خاص ساخته خواهد شد.

باتوجه به هوشمند شدن جهان و روی کار آمدن نسل جدیدی از ماشین ها در جهان نیروی هوایی (آمریکا) نیز به سمت نوآوری و توسعه ی بدون سرنشین ها متمایل شده است.

در هواپیمای بدون سرنشین علی رغم هزینه بالای آن یک مزیت دارد و آن این است که خلبان بر روی زمین است. حفظ خلبانان یک مزیت است اینکه به جای نشستن در هواپیما خلبان از راه دور هواپیما را کنترل می کند و نقش یک مدیر را دارد. با این حال هنوز نمی توان گفت هواپیمای بدون سرنشن یک مزیت عمده است.

با وجود سال ها پیشرفت در تکنولوژی هوش مصنوعی و هواپیماهای بدون سرنشین هنوز هم اعتماد به هواپیماهای بدون سرنشین با سلاح های هسته ای راحت نیست. از دست دادن یک هاوک جهانی برای نبرد به معنای عدم نظارت و هوش کافیست و از دست دادن یک بمب گذار مجهز به سلاح اتمی یک فاجعه است.

با وجود قدرت و شهرت آمریکا در جنگ، آمریکا هواپیماهای بدون سرنشینش را در حریم هوایی امن امتحان کرده . و آن را در کنار یک شمن واقعی با سلاح های ضد هوایی نیازموده است.

در سال ۲۰۱۱، ایران به احتمال زیاد از طریق ترکیبی از متراکم کردن ارتباطات خود و تغذیه”هواپیما” باعث دریافت دستورالعمل اشتباه یا غلطRQ-170شد و توانست کنترل آن را به دست بگیرد.

در یک جنگ هسته ای آخرین چیزی که هرفرمانده نظامی می خواهد به آن فکر کند “از دست دادن کنترل هواپیماهای فوق پیشرفته بدون سرنشین مسلح به صلاح هسته ای اش است . این به آن معناست که هنگام جنگ حتی حملات هوایی خودی نیز برای نیروهای خودی امن نیست……………………………