طراح ایرانی لامبورگینی
کانسپت(مفهومی) شدن خودروها در اواخر ۱۹۶۰ مورد توجه خودروسازان قرار گرفت و از آن زمان بود که پای طراحان زبده که به روانشناسی احجام آگاهند به میان آمد. کار آنها این بود که به وسیله شکل ظاهری و البته به کمک رنگ کاری کنند که با دیدن خودرو حس خاصی را به بیننده القا کنند.
محمد یکتا دانشجوی حمل و نقل، افتخار همکاری با لامبورگینی در طراحی ganador را دارد. وظیفه اصلی یکتا طراحی خودرویی با در نظر گرفتن عناصر طراحی لامبورگینی است به گونه ای که روح لوکس و تجملاتی و اسپرت در آن لمس شود.
از ویژگی های بارز این طراحی می توان به تقارن جانبی فوق العاده ای که با ظرافت در این خودرو رعایت شده اشاره کرد که خطوط شکسته و تیز هم به ظاهر تهاجمی و عضلانی خودرو می افزایند و هم اینگونه به نظر میرسد که قسمت بالا در پایین منعکس شده است و همینطور شفافیت قسمت بالا و تیرگی پایین در تضادی هوشمندانه است که دید بصری فوق العاده ای ایجاد کرده است.
به گفته خود طراح: طراحی کلی این خودرو بیشتر بر زیبایی و پیروی از خط و مشی همیشگی لامبورگینی متمرکز است تا اسپرت بودن و بیشتر سعی شده همان حس تحاجمی بودن و روح سرکش را القاء کند.(مثلا: چراغ های پشت که به صورت دم دار و با زاویه ای تند همدیگر را در هم شکسته اند) . اینکه شما مالک این خودرو احساس کنید که یک حیوان وحشی را به دام کشیده اید.
فارغ از اینکه داشتن چنین استعداهایی تا چه اندازه مایه مباهات و افتخار ما هستند، چقدر غم انگیز است که ما با داشتن چنین استعدادهایی همچنان ۳۰ سال است که پراید می سازیم و خودروهای لوکسمان خودروهای معمولی کره ای است. هیییی… ((گاو ما شیر نمیده، اما ماشاالله به ش….))