کانسپت(مفهومی) شدن خودروها در اواخر ۱۹۶۰ مورد توجه خودروسازان قرار گرفت و از آن زمان بود که پای طراحان زبده که به روانشناسی احجام آگاهند به میان آمد. کار آنها این بود که به وسیله شکل ظاهری و البته به کمک رنگ کاری کنند که با دیدن خودرو حس خاصی را به بیننده القا کنند.

محمد یکتا دانشجوی حمل و نقل، افتخار همکاری با لامبورگینی در طراحی  ganador را دارد. وظیفه اصلی یکتا طراحی خودرویی با در نظر گرفتن عناصر طراحی لامبورگینی است به گونه ای که روح لوکس و تجملاتی و اسپرت در آن لمس شود.

 

لامبورگینی

Arch2O-Taking-a-Closer-Look-at-the-Lamborghini-Ganador-Design-2

از ویژگی های بارز این طراحی می توان به تقارن جانبی فوق العاده ای که با ظرافت در این خودرو رعایت شده اشاره کرد که خطوط شکسته و تیز هم به ظاهر تهاجمی و عضلانی  خودرو می افزایند و هم اینگونه به نظر میرسد که قسمت بالا در پایین منعکس شده است و همینطور شفافیت قسمت بالا و تیرگی پایین در تضادی هوشمندانه است که دید بصری فوق العاده ای ایجاد کرده است.

 

Arch2O-Taking-a-Closer-Look-at-the-Lamborghini-Ganador-Design-3-750x400

Arch2O-Taking-a-Closer-Look-at-the-Lamborghini-Ganador-Design-7

 

 

Arch2O-Taking-a-Closer-Look-at-the-Lamborghini-Ganador-Design-8

 

 

Arch2O-Taking-a-Closer-Look-at-the-Lamborghini-Ganador-Design-9

 

 

به گفته خود طراح: طراحی کلی این خودرو بیشتر بر زیبایی و پیروی از خط و مشی همیشگی لامبورگینی متمرکز است تا اسپرت بودن و بیشتر سعی شده همان حس تحاجمی بودن و روح سرکش را القاء کند.(مثلا: چراغ های پشت که به صورت دم دار و با زاویه ای تند همدیگر را در هم شکسته اند) . اینکه شما مالک این خودرو احساس کنید که یک حیوان وحشی را به دام کشیده اید.

 

Arch2O-Taking-a-Closer-Look-at-the-Lamborghini-Ganador-Design-10

Arch2O-Taking-a-Closer-Look-at-the-Lamborghini-Ganador-Design-11

Arch2O-Taking-a-Closer-Look-at-the-Lamborghini-Ganador-Design-15

Arch2O-Taking-a-Closer-Look-at-the-Lamborghini-Ganador-Design-19

 

فارغ از اینکه داشتن چنین استعداهایی تا چه اندازه مایه مباهات و افتخار ما هستند، چقدر غم انگیز است که ما با داشتن چنین استعدادهایی همچنان ۳۰ سال است که پراید می سازیم و خودروهای لوکسمان خودروهای معمولی کره ای است. هیییی… ((گاو ما شیر نمیده، اما ماشاالله به ش….))