نرم‌افزارها و کتاب‌های حجیم و پرهزینه‌ای مانند Rosetta Stone و امثال آن، منابع بسیار خوبی برای یادگیری زبان انگلیسی هستند اما حجیم بودن بیش از حد آنها باعث می‌شود پس از خرید یا دانلود آن، گاهی حتی تا مدت‌ها سراغش را نگیریم. دلیل دیگری که باعث می‌شود سراغ این منابع نرویم آن است که معمولاً نمی‌توان آنها را سر کار برد و استفاده نمود بنابراین استفاده از آنها معمولاً محدود به منزل و اوقات فراغت می‌گردد.

نرم افزار یادگیری زبان انگلیسی

اگر کار شما به نحوی است که ساعت‌های زیادی در طول شبانه‌روز (چه در منزل و چه در محل کار) از کامپیوتر برای کارهای خود استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنم از نرم‌افزار EasyWords استفاده کنید. این نرم‌افزار بعد از اینکه روی کامپیوتر شما نصب شود، همیشه به صورت پنهان در حال اجرا باقی می‌ماند و هر از چند گاه یک بار (مثلاً هر سه دقیقه یک بار که البته قابل تنظیم است) بر اساس الگوریتم هوشمندی که دارد، یک سؤال چندگزینه‌ای یا جاخالی از شما می‌پرسد که شما باید به آن جواب بدهید.

الگوریتم آن به نحوی طراحی شده است که به مرور زمان، سؤالاتی را که درست پاسخ می‌دهید کمتر و کمتر از شما خواهد پرسید و در عوض سؤالاتی که پاسخ آن را بلد نبوده‌اید بیشتر از شما می‌پرسد تا جایی که معنای کلمه مربوطه را کاملاً یاد بگیرید و دیگر اشتباه نکنید.

نرم افزار یادگیری زبان انگلیسی

مزیت این نرم‌افزار در رایگان بودن و کم‌حجم بودن آن است و نیز اینکه در پس‌زمینه اجرا شده و منتظر نمی‌نماند که شما به سراغ آن بروید، بلکه خود مانند یک معلم خصوصی به سراغ شما می‌آید!

شما می‌توانید این نرم‌افزار تحت ویندوز (هم ۳۲ بیت و هم ۶۴ بیت) را با حجم ۱.۷ مگابایت از انتهای مطلب دریافت نمایید. این نرم‌افزار در حال حاضر، محدود به زبان‌های انگلیسی، آلمانی و ترکی است اما شما خود نیز می‌توانید مجموعه کلمات دلخواه خود را به آن بیافزایید.

پس از نصب کردن برنامه، آن را اجرا کنید. ابتدا زبان برنامه از شما پرسیده می‌شود که می‌توانید به دلخواه خود انتخاب کنید (من انگلیسی را انتخاب می‌کنم چون آلمانی و ترکی را بلد نیستم). در پنجره‌ی Settings که اولین بار به صورت خودکار باز می‌شود، می‌توانید دیکشنری دلخواه خود را با زدن دکمه‌ی Browse اتنخاب کنید (من Pure English را اتنخاب می‌کنم که حاوی ۱۵۰۰ کلمه انگلیسی به انگلیسی مناسب برای آزمون GMAT می‌باشد). با زدن دکمه Create a New Dictionary نیز می‌توانید دیکشنری (یعنی مجموعه لغات) دلخواه خود را به این برنامه اضافه کنید.

سایر تنظیمات عبارتند از: مدت زمان بین دو سؤال، نوع سؤالات (چهارگزینه‌ای/جاخالی)، و اجرای اتوماتیک برنامه با بالا آمدن ویندوز. ضمناً برای نصب این برنامه باید Microsoft .NET Framework 3.5 را روی کامپیوتر خود قبلاً نصب کرده باشید (دانلود).

البته این نرم‌افزار، به دلیل محدودیت مجموعه لغات آن، یک نرم‌افزار ایده‌آل برای یادگیری لغات در زبان‌های مختلف نیست اما سادگی آن می‌تواند یک مزیت عالی برای آن باشد.