رپورتاژ آگهی / اگر جز آن دسته از مسافران هستید که هر از چندگاهی راههای هوایی را برای سفرشان برمی‌گزینند، شاید کم و زیاد مبلغی که در ازای خرید بلیط هواپیما می‌پردازید، چندان هم برایتان قابل اهمیت نباشد. اما بد نیست بدانید دسته دیگری از مسافران وجود دارند که روزانه یا هفتگی ناگزیر به سفر با هواپیما هستند. غالب این افراد در ماه، هزینه‌های هنگفتی برای آمد و شد خود می‌پردازند و بدیهی است که همواره به دنبال راهی برای خرید ارزانترین بلیط های هواپیما باشند.

ممکن است تصور کنید بلیط پرواز چارتر ارزانترین بلیط هواپیماست و خرید آن هم نباید دشوار باشد. بایستی به شما بگوییم ذهنیتی که از بلیط چارتر دارید آنچنان هم صحیح نیست؛ این بلیط همیشه ارزانترین بلیط هواپیما نیست چراکه در ایام پر سفر حتی ممکن است گرانتر از بلیط های سیستمی نیز به فروش برسد.

بلیط هواپیما

خرید بلیط ارزان هواپیما و نه الزاماً بلیط چارتر، راهکارها و لم مخصوص به خود را دارد که در ادامه به بررسی برخی از آنها می‌پردازیم.

* خرید جداگانه!
اگر همسفرانی دارید و قرار است دسته جمعی سفر کنید الزاماً نباید در خرید اینترنتی بلیط هواپیما تعداد کل افراد را وارد نمایید. به طور مثال اگر ۴ نفر هستید و در بخش ” تعداد مسافران” ۴ بلیط را جستجو می‌کنید، سامانه شرکت های هواپیمایی را برایتان به نمایش در می‌آورد که ۴ صندلی کنار هم دارند. این صندلی ها معمولاً با نرخ بالاتری به فروش می‌رسند در حالی که اگر بلیط ها را برای هر فرد و جداگانه جستجو نمایید، ممکن است در طول سفر کنار همسفرانتان ننشسته باشید اما در عوض شانس بیشتری برای خرید بلیط ارزان هوپیما دارید.

* پرواز در آخر هفته، ممنوع!
اگر امکان تغییر زمان سفرتان را دارید بهتر است آن را به آخر هفته موکول نکنید. قیمت بلیط هواپیما در پروازهای وسط هفته به مراتب کمتر از سفر در پیک پرواز و مسافرت است.

* سفر در تعطیلات؟
سفر کردن در تعطیلات اجتناب ناپذیر است اما نگران هزینه مسافرت خود نباشید. تغییر یک روز در تاریخ رفت و برگشت می‌تواند بلیط هواپیما ارزان قیمت‌تری را برایتان به ارمغان بیاورد و راهکاری برای صرفه‌جویی بیشتر در هزینه‌ها باشد.

* جستجوی تمامی ایرلاینها
به طور کلی پرواز رفت و برگشت یک ایرلاین، قیمت به صرفه‌تری نسبت به پروازهای یک طرفه آن دارد، با این وجود بهتر است پرواز رفت تمامی ایرلاینها را جستجو نمایید و با آگاهی تصمیم بگیرید. گاهی ممکن است پرواز رفت یک ایرلاین و برگشت با ایرلاین دیگر نسبت به بلیط دو طرفه ایرلاین اول با هزینه کمتری صورت بپذیرد.

* جستجو را به بلیط‌های چارتر محدود نکنید!
همانطور که گفتیم بلیط چارتر و بلیط هواپیما لحظه آخری هواپیما الزاماً و همیشه بلیط ارزان هواپیما نیست. بدین ترتیب بهتر است در هنگام خرید علاوه بر بلیط های چارتر نرخ بلیط سیستمی را نیز بررسی نمایید.

* از تورهای مسافرتی غافل نشوید
اگر در سفرتان علاوه بر بلیط هواپیما، به رزرو هتل نیز نیازمندید، از تورهای مسافرتی غافل نشوید. پکیجهای مسافرتی اغلب بلیط هواپیما، واچر هتل و خدماتی از این قبیل را شامل می‌شوند و می‌توانند از نظر اقتصادی برایتان مقرون به صرفه‌تر باشند.

* تغییر فرودگاه
نسبت به فرودگاه مقصد خود متعصب نباشید. گاهی تغییر فرودگاه از شهر مقصد به شهری دیگر و پرداخت اندکی هزینه برای اتوبوس یا تاکسی، هزینه سفرتان را به حد چشمگیری کاهش می‌دهد.

* زمانبندی در سفر
اگر ایامی ما بینِ فصل داغ گردشگری و فصلی که سفر در آن کمتر است را برای مسافرت انتخاب نمایید، راحت‌تر می‌توانید یک بلیط ارزان هواپیما بخرید. مقاصد گردشگری در دو فصل بهار و پاییز، ازدحام کمتری دارند و بلیط هواپیما و اتاق هتل آنها نیز با نرخهای مناسب‌تری عرضه می‌گردد.

* شبکه های اجتماعی را دنبال نمایید
با دنبال کردن سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما قاصدک ۲۴ در هر یک از شبکه‌های اجتماعی می‌توانید سریعتر از دیگران از اخبار داغ گردشگری، ارزانترین نرخ بلیط هواپیما در هر هفته و آخرین فناوری‌ها در صنعت هوایی مطلع شوید. این سامانه با تجمیع کلیه بلیط های هواپیما موجود در مسیر درخواستی شما، این امکان را فراهم می‌سازد تا راحت‌تر و سریعتر را از هر زمان ممکنی یک بلیط ارزان هواپیما را رزرو و خریداری نمایید. برای این کار تنها کافیست به صفحه اصلی قاصدک ۲۴ به آدرس www.ghasedak24.com مراجعه نمایید و بلیط هواپیما دلخواه خود را جستجو کنید.