خوانندگان همیشگی مجله WeAre.ir، حتما تاکنون تست های آنلاینی که در سایت قرار داده شده را امتحان کرده اید اگر خیر فرصت را از دست ندهید و همین حالا سلامتی خود را تست کنید:

امروز نیز با تستی دیگر از سری تست های سلامت در خدمت شما سروران هستیم. این تست به شما کمک می کند تا به میزان پرخاشگری خود یا همسرتان پی ببرید و همچنین به اینکه بیشتر از چه نوع پرخاشگری ای در طول روز استفاده می کنید.

خشونت بر علیه زنان

تست خشونت

در تست  آنلاین ذیل بعد از پاسخگویی شما به ۳۴ سوال ساده، ما به شما جواب ۵ سوال زیر در مورد میزان خشم تان را خواهیم داد:

  1. چه مقدار خشم عملی در من وجود دارد؟
  2. جه میزان پرخاشگری کلامی در من وجود دارد؟
  3. چه میزان پرخشاگری غیرمستقیم در من وجود دارد؟
  4. چه میزان حس خصومت در من وجود دارد؟
  5. چه میزان خشم درونی در من وجود دارد؟

تا لود شدن فایل تست شکیبا باشید…

جدول راهنمای امتیازات کسب شده

پرخاشگری عملی (خشم شما)

پرخاشگری عملی (یعنی داشتن رفتار خشن‌ و آسیب‌زننده) مثل دعوا و ضرب و شتم هستند که اگر نمره شما در این بخش بین ۲۸ تا ۳۲ شود، یعنی از پرخاشگری عملی بالایی برخوردارید و به شما توصیه می‌کنیم که حتما برای مطرح کردن این مسئله به روانشناس مراجعه کنید. اگر نمره شما بین ۲۴ تا ۲۸ شود یعنی شما از پرخاشگری عملی متوسط برخوردارید که صحبت با یک روانشناس و مشاور به شما پیشنهاد می‌شود. اگر هم زیر ۲۴ بود یعنی دچار پرخاشگری عملی نیستید.

پرخاشگری کلامی (زبان شما خشن است؟)

اگر نمره شما بین ۱۶ تا ۲۰ شود،‌ نشان‌دهنده میزان بالای پرخاشگری کلامی (با خشم و توهین حرف زدن) شماست که بهتر است از تکنیک‌های کنترل آن و همچنین صحبت با یک مشاور یا روانشناس بهره ببرید و اگر نمره شما بین ۱۲ تا ۱۶ شود شما از پرخاشگری کلامی به میزان متوسط برخوردارید و بد نیست در مورد شیوه‌های آرام کردن خود تحقیق و مطالعه کنید.

حس خصومت (با دیگران دشمنی دارید؟)

اگر نمره شما در این بخش بین ۲۸ تا ۳۲ شود یعنی شما از میزان خصومت بالایی برخوردارید و به شما توصیه می‌شود در باورها و عقاید خود تغییر دهید و در صورت امکان به روانشناس برای کمک گرفتن در تغییر این نگرش‌ها مراجعه کنید و اگر نمره شما بین ۲۴ تا ۲۸ بود یعنی شما از حس خصومت متوسطی برخوردارید. (خصومت درواقع داشتن حس پرخاشگری درونی و بد بینی نسبت به دیگران است که می‌تواند فرد را به سمت رفتارهای خشن و پرخاشگرانه سوق دهد.)

پرخاشگری غیرمستقیم (شما چه مقدار از مقیاس خشم را دارا هستید؟)

اگر نمره شما در این بخش بین ۲۰ تا ۲۴ شود یعنی از میزان پرخاشگری غیرمستقیم بالایی برخوردار هستید که پیشنهاد می‌شود به روانشناس مراجعه کرده یا با مشاور مشورت کنید و اگر نمره شما بین ۱۶ تا ۲۰ شود شما از میزان پرخاشگری غیرمستقیم متوسطی برخوردارید که بهتر است از تکنیک‌های کنترل آن و آرام‌سازی خود کمک بگیرید.
پرخاشگری غیرمستقیم یعنی حالتی که علت عصبانیت و خشم خودرا نمی‌شناسیم؛ مثلا در اتوبوس به اشتباه به فردی برخورد می‌کنیم و او شروع به پرخاشگری می‌کند، این نوع پرخاشگری را که درواقع زمینه‌های قبلی دارد و درحقیقت تخلیه هیجان‌های قبلی است، پرخاشگری غیرمستقیم می‌نامند. درواقع این همان حالت خشمی است که به‌طور معمول به آن می‌گوییم: «طرف دلش از جای دیگر پر بود، اینجا خالی کرد و…»

خشم درونی (شما چه مقدار از مقیاس خشم را دارا هستید؟)

اگر نمره شما در این بخش بین ۲۴ تا ۲۸ شود این یعنی ذهن شما از خشم درونی بالایی برخوردار است. (خشم، وضعیتی هیجانی است که از ناراحتی کم و خفیف تا انفجار عصبانیت می‌تواند گسترده شود. نشانه‌های فیزیکی خشم شامل تند شدن ضربان قلب، افزایش فشارخون و بالا رفتن میزان آدرنالین در خون است. خشم درونی هر لحظه می‌تواند به خشم بیرونی بیانجامد)