ارتباطاتی که ما و تیم مان با دیگر کارمندان شرکت برقرار می‌ کنیم، تأثیر زیادی بر بهبود بهره وری شرکت می گذارند. همکاران و کارمندان خود را از اتفاقات پشت صحنه مطلع کنیم و آنها را برای تغییرات آماده کنیم. حتی کمترین مقدار اطلاع رسانی نیز می تواند میزان استرس کارمندان را کاهش دهد. زمانی که آنها انتظار تغییر کردن شرایط را داشته باشند، راحت تر می توانند خودشان را با اوضاع جدید وفق دهند و همین موضوع تأثیر زیادی بر بهبود بازدهی آنها می گذارد.

افزایش کارایی در محیط کار

تصویرسازی ذهنی قبل شروع کار

برای اینکه هنگام صحبت کردن چهره مان سرشار از اعتماد به نفس و اطمینان باشد، می توانیم از تکنیک تصویرسازی استفاده کنیم. در این تکنیک کافی است قدری به عقب برگردید و اتفاق ها و وقایعی که در آن احساس پیروزی و قدرت کرده ایم را مجدداً در ذهن خود تجسم کنیم. فکر کردن در مورد موضوع هایی که در آن پیروز و موفق عمل کرده ایم به چهره مان اطمینان و قدرت می بخشد. مرور پیروزی های گذشته قبل از اینکه یک جلسه کاری مهم را شروع کنیم، باعث بالارفتن اعتماد به نفس و حفظ آن در طول جلسه خواهد شد.

لبخند زدن در محیط کار

برخلاق اعتقاد معمول مردم، لبخند زدن یا خندیدن در نتیجه شادی به وجود نمی آیند، بلکه بخشی از پروسه ایجاد و تقویت احساس شادی در انسان هستند. همیشه به دنبال دلیلی برای لبخند زدن باشیم. هرگز خنده های خود را سرکوب نکنیم.

آمادگی بیشتر در محیط کار با بیدار شدن صبح زود

شاید فکر کنیم زودتر بیدار شدن از خواب هیچ اهمیتی ندارد و بیشتر یک شوخی است اما این موضوع واقعیت دارد. بنابراین اگر بتوانیم صبح کمی زودتر بیدار شویم، زمان بیشتری هم برای خودمان خواهیم داشت و در نتیجه قبل از این‌ که به محل کار برویم و درگیر وظایف اداری شویم، می‌ توانیم به کارهای خودمان رسیدگی کنیم. علاوه بر این، با چنین کاری ترافیک صبحگاهی هم کمتر ما را اذیت خواهد کرد. شاید لازم باشد چند روز این کار را تمرین کنیم تا بتوانیم کمی زودتر بلند شویم اما مطمئن باشیم بیدار بودن در ساعاتی که خانه خلوت و آرام است، لذتی فوق‌ العاده خواهد داشت. در این دقیقه‌ ها می‌ توانیم از طلوع آفتاب لذت ببریم، کتابی زیبا بخوانیم، یک فنجان چای یا قهوه بنوشیم، برای پیاده‌ روی صبحگاهی برویم یا با همسرمان پیش از شروع روز کاری کمی صحبت کنیم.

بهترین رنگ برای دفتر کار

اگر در و دیوار دفتر کار ما با رنگ خاکستری کسالت باری (رنگ مخصوص کشتی های جنگی، سیمان و بتون!) رنگ‌ آمیزی شده است وقتش رسیده که یک دگرگونی در آن ایجاد کنیم.
پژوهش‌ های اخیر دانشگاه تگزاس حاکی است رنگ دفتر کار به رنگ‌ های خاکستری، بژ و سفید، احساس غم، اندوه و افسردگی را به کارکنان به ویژه زنان القا می‌ کند. از سوی دیگر، مردان، مشابه این احساسات منفی را با رنگ‌ های بنفش و نارنجی تجربه می کنند. مطالعات علمی مشابه نشان داده‌ اند رنگ‌ ها نه تنها حالات روحی ما را تغییر می‌ دهند، بلکه به شدت روی بهره‌ وری ما به جهت بهتر یا بدتر شدن تأثیر دارند. به همین دلیل بهتر است محل کار خود را با آمیزهای از رنگ‌ های مهیج تزئین کنیم که نتیجه و بازده‌ ی خوب کاری و خلاقیت را افزایش می‌ دهند.

 

امیر شریفی – مدرس و مشاور دوره های تخصصی قانون جذب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *