پیشرفت روز افزون و بالا رفتن سطح تکنولوژی در جوامع امروزی، باعث بالا رفتن سطح کیفی بسیاری از زمینه های زندگی مردم دنیا شده است و در بسیاری از موارد رفاه را برای ما انسان ها به همراه آورده است. خواست و نیاز انسان ها از طرفی باعث تغییرات و کمبود منابع از طرف دیگر ایجاد کننده تحول در این فرآیند شده اند. زیرا ما در آینده نه چندان دور با کمبود منابع مواجه خواهیم شد و جنگ بر سر منابع به یکی از تهدیدات جدایی ناپذیر انسان ها تبدیل خواهد شد.

کفپوش پلی یورتان

کفپوش پلی یورتان

تکنولوژی با روش ها و متدهای جدید خود در بسیاری از مواد تغییرات شگرفی ایجاد کرده است و امروزه ما دارای  مصالح سبک تر و مقاوم تر هستیم و قیمت تمام شده آن برای ما بسیار کمتر از تولید در زمان گذشته است و از طرفی می توان گفت که ایمنی این مواد و مقاومت آن در برابر فرسایش بسیار چشم گیر است.

صنعت ساختمان یکی از بیشترین تغییرات را در دنیا داشته و از این طریق از مصرف بی رویه منابع و اتلاف انرژی جلوگیری می کند. استفاده از مصالح استاندارد و با ضریب کیفی بالا این امکان را برای ما فراهم آورده تا بتوانیم در این کره خاکی ادامه حیات دهیم و به آینده خوش بین باشیم. در ادامه تعدادی از این مصالح و تغییرات شگرفی که در ساختار آنها ایجاد شده را به صورت مختصر در اختیار شما قرار می دهیم؛ بدون شک نباید از جایگاه مهم صنایع پوششی در ساخت و سازهای امروزی غافل شد.

یکی از مثال های بارز و به روز که می توانید در عرصه ساختمانی شاهد آن باشید، استفاده از کفپوش های اپوکسی و پلی یورتان است که به جای سنگ ها در موزائیک و چوب در پارکت استفاده می شود. در گذشته باید هزینه بسیاری برای کفپوش ها از جنس سنگ و چوب پرداخت می شد و پس از مدت زمانی نیاز به تعمیر و بازسازی داشت، این کفپوش ها در برابر مواد شیمیایی آسیب پذیر بودند و نگهداری و نصب آنها، هزینه های زیادی را برای استفاده کنندگان بوجود می آورد.

کفپوش های اپوکسی

کفپوش های اپوکسی

کفپوش های اپوکسی مزیت های بسیار زیادی دارد و باید اذعان کرد که بیشترین استفاده را از این کفپوش ها می توان در سازه ها و مکان های عمومی داشت. این کفپوش ها در برابر مواد شیمیایی از مقاومت باورنکردنی برخوردار می باشند، به طوری که پوشش بسیاری از آزمایشگاه ها و کارخانجات از این محصول می باشد.

مزیت دیگر این کفپوش ها نصب راحت و آسان آنهاست که در مدت زمان کوتاهی با هزینه بسیار خوبی به انجام می رسد. تنوع این کفپوش ها در بالاترین حد ممکن قرار دارد و شما حتی می توانید طرح مخصوص خود را برای فضای ساختمانی در نظر بگیرید. اخیرا طرح های سه بعدی وارد شده در بازار این امکان را برای شما فراهم می کند که جلوه ای باورنکردنی به خانه یا محل کار خود ببخشید.

محصول دیگری که می توان بدان اشاره کرد و در گذشته شاید می توان گفت وجود نداشت، ضد حریق است. این محصول برای بالا بردن ضریب امنیت و آرامش به یک باید در استاندارهای ساختمانی تبدیل شده و ساختمان های جدید عمومی باید از این مصالح جدید برای حفاظ در برابر آتش استفاده کنند. این محصولات انواع مختلفی دارند و در برابر حریق از خود واکنش های متفاوتی نشان می دهند.

ضد حریق

ضد حریق

بهترین نوع این ضد حریق ها، نوع پوششی آن است که بر روی مصالح به صورت پاششی بر اساس نیاز مقاومت در برابر حریق پاشیده می شود، این پوشش ها در برابر آتش از خود واکنش نشان داده و با آزاد کردن گازهای خنک دمای محیط را تغییر و از نشر بیشتر و سریع حریق جلوگیری می کند.

ضد حریق متورم شونده پایه آب یکی از پرکاربردترین اناوع این ضد حریق هاست که هم به منابع انسانی کمتری برا اجرا نیاز دارد و هم اجرا و پیاده سازی راحت تری دارد. این نوع از ضد حریق بدلیل تشکیل شدن بر پایه آب دوست‌دار محیط زیست نیز هست و به همین جهت بسیار محبوب است. ضد حریق متورم شونده پایه حلال نیز دیگر نوع این پوشش بسیار مهم و کاربردی است.

این فرآیند باعث می شود تا در زمان حادثه از ضررهای مالی و جانی جلوگیری شود و خسارت های بعدی را تا حد امکان کاهش می دهد. در آخر باید گفت که توسعه تکنولوژی، آرامش را برای انسان ها به ارمغان آورده و با گذشت زمان راندمان این آرامش روز به روز بیشتر می شود.

منبع:

http://epoxy-mag.blog.ir