همه ی ما درکنار روزهای خوب زندگیمان روزهای بد هم داریم. یکهو از جایی جناب مشکل تشریف می آورد و در خانه مان را میزند. روزهایی که با خودمان می گوییم، ای خدا یعنی می شود این روزها هم تمام شود.

قطعا روزها بد هم جزو زندگی هر کسی هست و باید با آنها ساخت. اما مسعله این است که این روزهای بد تا چه اندازه می خواهند ادامه داشته باشند.

همه چیز بستگی به این دارد که ما تا چه اندازه به افکار منفی مان ادامه بدهیم تا رشد کنند. ناخرسندی های کوچکی که به مرور زمان به افسردگی های مزمن تبدیل می شوند، روی روابط و سلامتیمان تاثیر می گذارند و بعد از چند سال از ما چهره ای عبوس بر جای می گذارند.

می خواهید رازهای خوشبختی را به شما بگویم؟ خوشبختی رازهای ساده ای دارد:

شاد بودن را انتخاب کنید

تنها مانع موجود بر سر شادمانی و نشاط، اعتقاد شما به وجود مانع بر این راه است. به همین دلیل راه را اشتباه می روید و گرفتار مشکل می شوید. در هر لحظه از زندگیتان صدها دلیل برای لبخند زدن یا اخم کردن وجود دارد. بستگی به خودتان دارد که کدام را انتخاب کنید.

happy-at-work-resized-600

عینک بدبینی را دور بیاندازید

به زندگی با دیدی مثبت نگاه کنید تا خود را با احساس انرژی و خوشحالی

بسیار زیادی که نصیبتان خواهد شد، متعجب سازید . به یاد داشته باشید که افراد شاد و مثبت بیشتر می توانند دیگران را مجذوب خود کنند.

La Parisienne by Malika Favre (malikafavre.com)

بگذارید روحتان وسعت خودش را درک کند

دید وسیعی داشته باشید اجازه ندهید مسائل کوچک شما را آشفته نماید . برای رسیدن به هدف خود پایدار و مقاوم باشید، خواه آن هدف ریاست، پرداخت رهن و یا یک ازدواج طولانی مدت باشد . در این راه با موانعی مواجه خواهید شد؛ به سرانجام و پاداش تلاشتان فکر کرده و از ناخرسندی بخاطر مسائل کم اهمیت دوری کنید.

89066148_4fbce7ea8a

کسی را برای خودتان دست و پا کنید

قسمت کردن روزها و خاطرات با کسی که به او عشق می ورزید، خوشحالی شما را افزایش خواهد داد. عشق مطلق باعث بوجود آمدن احساس امنیت، رضایت و شادمانی در شما می گردد .روابط جنسی مشروع نیز میتواند برای ذهن و جسم شما اثرات بسیار مفیدی داشته باشد. (میدانم که خودتان هم میدانستید)

Are-you-truly-happy

خودتان را ببخشید

به نظرتان زمان آن فرا نرسیده که دیگران یا خودتان را بخاطر چیزی که اتفاق افتاده و یا گفته شده مورد بخشایش قرار دهید؟ اتفاقات و اشتباهات گذشته را بپذیرد و فراموش کنید. آنها هرچه که باشند متعلق به گذشته اند. بدانید که نمیتوانید زمان را به عقب برگردانید. شادمانی خود را با از یاد بردن نومیدی ها و شکستهای گذشته دوباره بدست آورید.

ForgiveYourself

از جسم خود مراقبت نمایید

از دخانیات فاصله بگیرید. دخانیات برای سلامتی شما شدیدا مضر است. خوب بخورید و ورزش کنید. به باشگاه رفته و کمی بدوید یا در یک بازی یا ورزشی شرکت کنید. همراهی نمودن یک تیم به عنوان یک عضو و بیرون رفتن با هم تیمی ها بعد از بازی، برای جسم و فکر شما مفید خواهد بود.

athleticshero

نگذارید زندگیتان کسل کننده شود

هرزگاهی برنامه های روزانه خود را عوض کنید تا انرژی جدیدی در شما ایجاد شود . مرز مشخصی بین کار و تفریح ایجاد نمایید . برای فعالیتهای سرگرم کننده و یا تفکر در محیطی آرام از خانه خارج شوید.

follow-the-leader-e1399922685153-700x240

از زندگی لذت ببرید

به کارهایی مبادرت نمایید که از انجام دادن آنها لذت میبرید : اتومبیلتان را بشویید، به برخی تعمیرات جزئی در منزل بپردازید، تلویزیون تماشا کنید، خرید بروید . برای خود یک اولویت قائل شده و آنچه را که دوست دارید انجام دهید.

yaratci_avrupa_semsiye

سپاسگزار باشید

از دیگران قدردانی کنید. از دوستتان بخاطر کمکش به شما، تشکر کنید. روز تولد عزیزانتان را فراموش نکنید. به همسرتان بخاطر غذای خوشمزه ای که برای شما پخته کلمه ای محبت آمیز بیان کنید… و از اینکه زندگی مسرت بخشی دارید شکرگزار باشید.

thankful-heart-a_std_t_nv

تخیل کنید

آرزوها و بلند پروازی های خود را یادداشت نموده و به تدریج آنها را واقعیت بخشید در این صورت همیشه چیزهایی برای انتظار کشیدن، و جایی برای متمرکز کردن انرژی خود خواهید داشت.

Imagine…-This

با مردم در تماس باشید

تا به حال برایتان پیش آمده که یک دوست قدیمی بطور غیر منتظره با شما تماس بگیرد؟ چه احساسی داشتید؟به دوست و آشنایانتان سر بزنید یا لااقل با یک تماس آنها را خوشحال کنید، یک احوالپرسی ساده هم تاثیر زیادی در تحکیم روابطتان دارد.

11-billion-people 

 خلاق باشید

برنامه ای برای بازیگوسی های ذهنی خود بیابید. این ممکن است شامل کاردستی، بازی سازی، نقاشی، ترسیم کاریکاتور، نویسندگی و یا حتی باغداری باشد. مهم نیست که چقدر مشغله داشته باشید و یا تا چه اندازه در آخر هفته احساس بی حالی می کنید، اگر زمانی را برای انجام فعالیت های خلاق اختصاص دهید، احساسی شادتر و سالم تری خواهید نمود.

راز خوشبختی در زندگی

 

به فکر خودتان باشید

در دنیای واقعی نمی توانیم از دیگران انتظار داشته باشیم تا برای ما شادمانی ایجاد کنند .خوشحالی حالتی از ذهن است که کاملا میتواند تحت کنترل ما باشد.

محیط پیرامون خود را به گونه ای مهیا سازید که فرصتهایی برای شناختن و لذت بردن از جنبه های مثبت و خوشایند زندگی را فراهم آورد.

و در آخر…

به خوشحال بودن فکر کنید تا احساس و ظاهر بهتری داشته باشید.

Satisfaction and Success