برای پولدار شدن,برای ثروتمند شدن,برای ثروتمند شدن چه باید کرد

چگونه در جوانی پولدار شویم؟

در زمان های پیشین میلیونر بودن به مردان و زنان میانسال محدود میشد، اما آن دوران به اتمام رسیده و امروزه با خواندن داستان موفقیت بسیاری از ثروتمندان جهان می توانیم مشاهده کنیم که آنها در دوران جوانی خود به ثروت های میلیونی و میلیاردی رسیده اند. نسل جوان از داستان موفقیت های معجزه آسای خود اخباری دارند و این را می توان به عصر انفجار اطلاعات و تحولات فناوری امروزی نسبت داد.

به لطف دنیای مجازی، فناوری های مدرن و راه های جدید بسیاری از مردم جهان به منابع عظیمی از اطلاعات دستری دارند. شاید بتوان گفت یکی از علل اصلی موفقیت های چشمگیر نسل جدید در مقایسه با نسل های قبل در این است که نسل جدید آغوش خود را برای استفاده از اینترنت و فناوری های مدرن باز نموده، اما نسل های قبل همچنان از روزنامه ها و صنعت چاپ استقبال و حمایت می کنند.

برای ثروتمند شدن چه باید کرد؟

جیسون فلوری، مدیر یک گروه مشاوره ای ارث و میراث، می گوید: “قسمتی از فرهنگ ما می گوید برای رسیدن به چیزی اول باید ادای آن را دربیاوریم؛ مثلاً برای ثروتمند شدن اول باید ادای ثروتمندان را درآوریم؛ اما بدهی بیشتر مردم را از رسیدن به این موفقیت باز می دارد. داشتن شیوه زندگی متعادل و بسنده نکردن به یک موفقیت و پیشرفت، بهترین روش برای رسیدن به ثروت می باشد”.

رویدادها و عوامل زیادی وجود دارند که می توانند به ما در رسیدن به موفقیت و کسب ثروت کمک بسزایی کنند. افراد پولدار معمولاً از روش های مختلفی برای رسیدن به اهداف شان استفاده می نمایند که البته همه این روش ها به یک جا ختم می شود. ما اینجا هستیم که درباره برخی از این رویکردها و رفتارهای زندگی خوب که می توانند در رسیدن به این هدف در زندگی کمک تان کنند راهکارهایی به شما ارائه نماییم.

۱- اهداف ما را در مسیر پیشروی ثابت قدم می کنند

داشتن یک تصویر ذهنی خوب و کامل از آنچه می خواهیم به دست آوریم به ما کمک می کند به سوی آن هدف گام برداریم، البته ممکن است در طول راه به راحتی حواس مان پرت شود و از اهداف مان چشم برداریم، به علاوه، فکر کردن به این آرزو که “چگونه می توانم میلیونر شوم؟” و تکرار این آرزو در ذهن مان چیزی نیست که بتوان نام آن را هدف گذاشت، حتی فرد بی خانمانی نیز که در زیر پلی زندگی می کند این آرزو را شاید داشته باشد.
اینها بیشتر آرزواندیشی است، اما آنچه ما نیاز داریم تعیین اهداف می باشد. ما باید تعیین کنیم در زندگی چه می خواهیم و تنها آن وقت است که برای رسیدن به آن اهداف برنامه ریزی می کنیم، با این حال هیچ گاه خود را به اهداف بلندمدت محدود نکنیم.
به خاطر داشته باشیم اهداف کوتاه مدت در این میان تأثیر بسزایی خواهند گذاشت و می توانند به ما در دست یابی سریع تر و زودتر به اهداف بلندمدت کمک شایانی کنند، اما همیشه مقصد نهایی مان را در ذهن داشته باشیم و از تمامی توان و قدرت خود برای تحقق آن استفاده نماییم.

۲- حرفه خود را با تعقل انتخاب کنیم

بیاییم روراست باشیمT انتخاب شغل مناسب تنها در حرف آسان است. زمانی که دنبال شغلی خوب هستیم گاهی مخلوطی از آرزوهای درونی را در نظر می گیریم، تحقیق می کنیم و از توصیه های افراد استفاده می کنیم که تصمیم خودمان را بگیریم. در این میان خانواده و دوستان و دیگر افراد مورد اطمینان ما تصور می کنند می دانند چه چیزی برای ما خوب است، همینطور قلب ما یک چیز می گوید و عقل مان نیز چیزی کاملاً متفاوت، هم همین اوضاع را پیچیده تر می کند، ولی نسل امروزی آگاه است که می توان مسیر شغلی که عقل به آنها پیشنهاد می شود و خواسته های قلبی را با هم داشت، به شرطی که به درستی تحقیق کرد.
در حال حاظر در زندگی می توانیم از بسیاری از منابع رایگان برای داشتن تصویری روشن تر از وضعیت اقتصادی کنونی و چشم اندازهای شغلی کمک بگیریم. اطمینان پیدا کنیم تصمیمات خود را براساس حقایق واقعی همچون وضعیت اقتصادی اتخاذ می نماییم و مطمئن هستیم واقعیت دارند؛ مطمئن باشیم با پیروی از این شیوه هیچ گاه اشتباه نخواهیم کرد.

برای پولدار شدن,برای ثروتمند شدن,برای ثروتمند شدن چه باید کرد

۳- ارتباطات خود را حفظ کنیم و آن را گسترش دهیم

از این توصیه برداشت اشتباه نکنیم، حرف ما این نیست که فقط با افراد پولدار معاشرت کنیم، بلکه باید ارتباطاتی را با افرادی که مانند خودمان به دنبال همین هدف هستند ایجاد کنیم. داشتن یک شبکه ارتباطی همانطور که اهداف خود را پیگیری می کنیم از اهمیت بسیاری برخوردار است. احتمال تحقق اهداف به دست جمعی از افراد که هدف مشترک دارند بسیار بیشتر از انجام دادن آن به دست یک فرد تنهاست. اغلب در زندگی ممکن است با افرادی آشنا شویم که می توانند زندگی ما را از این رو به آن رو کنند و در دست یابی به اهداف مان نقش بزرگی ایفا نمایند.

۴- اینترنت بهترین دوست شماست

قطعاً بسیاری از جوانان امروزی به خوبی آگاه اند که اینترنت چه قدرت و عظمتی دارد و هنوز زمینه های رشد آن به پایان نرسیده است. اینترنت جایی است که بیشتر جوانان نیمی از عمر خود را در آن می گذرانند.
در حقیقت هر چیزی که بخواهیم، از ایده های کسب و کار گرفته تا راه هایی برای گسترش تجارت خودمان، همه را می توانیم در اینترنت پیدا کنیم. جایگاه خاص ما هرجا که باشد، اهداف کسب و کار ما هر چه باشند، اینترنت می تواند از طربق مختلف به ما کمک شایانی کند. می توانیم بدون آنکه سر کلاس های حقیقی بنشینیم، از طریق اینترنت دوره های خاص را گذرانده و مدارک معتبری نیز دریافت نماییم، البته این بدان معنا نیست که در اینترنت غرق شویم و ارتباطات خود با دنیای واقعی را به طور کامل قطع کنیم.

برای ایجاد ارتباط، بازاریابی، موقعیت های تجاری، سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، تحقیقات رقابتی و هر چیزی که فکرش را بکنیم می توانیم راهی پیدا کنیم که به صورت آنلاین انجام شود. ما می توانیم در اتاق گرم و نرم خود بنشینیم، قهوه بخوریم و تنها با استفاده از یک لپ تاپ و اینترنت لوگویی را برای یک شرکت تجاری در ازبکستان طراحی کنیم یا داده های یک شرکت چینی را در سیستم وارد کنیم و از همه این راه ها درآمدهای زیادی کسب نماییم. در یک کلام می توان گفت فرصت های طلایی در اینترنت بی پایان هستند.

ثروتمند شدن,ثروتمندان جهان,چگونه در جوانی پولدار شویم

۵- افراد موفق را الگوی خود قرار دهیم و از آنها درس بگیریم

باید داستان و روش های موفقیت افرادی را که در سنین جوانی موفق به انجام این کار شده اند الگوی خود قرار دهیم. شاید داستان خالق شبکه هایی چون فیسبوک یا واتس اپ را خیلی هایمان بدانیم، چون از شبکه اجتماعی آنها استقبال بسیار زیادی شد. درباره این آدم ها تحقیق کنیم و ببینیم آنها از چه روند فکری استفاده نمودند که به جایی که اکنون قرار دارند برسند، چه چیزی الهام بخش آنان برای رسیدن به اهدافی که داشتند بوده و چگونه به این موفقیت بزرگ دست یافتند؟ خلاقیت و الهام بهترین متحدانی هستند که می توانیم در محیط کسب و کار داشته باشیم و زمانیکه با سختی ای مواجه می شویم، در حفظ انگیزه به ما کمک می کنند.

۶- از دوران جوانی خود بهره کامل را ببریم

به طور حتم افراد جوان با انتقادات و تأیید نداشتن بیشترین از سوی قدیمی ترها رو به رو می شوند، اما نباید اجازه داد که این امر ما را مأیوس کند. آنها بیشتر از ما تجربه دارند، اما ما نظم دنیای جدید را بسیار بهتر از آنان درک می کنیم و علاوه بر آن می توانیم ۱۵ ساعت در روز کار کنیم.
پنج تا ۶ ساعت بخوابیم و سپس بازگردیم و باز هم ۱۵ ساعت کار کنیم. بسیاری از کارها هستند که جوانان می توانند بهتر از افراد مسن تر انجام دهند، یکی از آنها داشتن ابتکار بیشتر در سازگاری با چیزهای نو می باشد. از طرفی جوان ترها در مقایسه با افراد میانسال و پیر چیزهای جدید را بهتر و با سرعت بیشتری یاد می گیرند، بنابراین به جوانی خود تکیه کنیم که از تجربیات نسل های قبل بیاموزیم، نظرات تجاری جدید به دست آوریم و درک بهتری از شغل خود داشته باشیم. اجازه ندهیم انتقادات آنها ترس و نگرانی در ما را ایجاد کند.

۷- ترس در موفقیت هیچ جایی ندارد

بعضی چیزها هستند که بخت ما برای ثروتمند شدن را ویران می کنند و در این میان می توان به ترس اشاره نمود. ترس می تواند ما را به شکست بکشاند یا کاری کند که از بسیاری از فرصت های پیش آمده در زندگی به راحتی عبور نکرده، از آنها بهره برداری نکنیم. رایج ترین آنها این است که “من خیلی جوانم” و این مورد بدترین آنهاست.
تنها به این دلیل که جوان هستیم به این معنی نیست که نمی توانیم کسب و کاری عالی داشته باشیم و خیلی ها هستند که با کسب و کار موفق شان این را اثبات کرده اند. اگر ما خود را جدی نگیریم، هیچکس دیگری نیز ما را جدی نخواهد گرفت. بدون ترس از انتقاد دیگران یا ترس از شکست پیش برویم و ایده های خود را عملی کنیم، شاید بعدها برای این کار از خود تشکر بکنیم. جوانی پر از ظرفیت است و بهترین سازمان دهنده تغییرات محسوب میشود. ما نباید هرگز به خود اجازه داده تا باور کنیم ظرفیت رسیدن به چیزی را نداریم.

چگونه در جوانی ثروتمند شویم,داستان موفقیت,رسیدن به موفقیت

۸- سرمایه و پول خود را به گردش درآوریم

خیلی اوقات است که از دوران انباشتن پول، نگهداری آنها در حساب پس انداز و انتظار برای دریافت بهره آن گذشته است. حال این کار زمان بسیار زیادی طلب میکند و ممکن است از رشد کاری ما ممانعت کند. ممکن است پیدا کردن شغل برای جوانان ترسناک باشد، اما کارهای بسیاری وجود دارند که ما می توانیم در منزل انجام دهیم که بتواند دستاویزی برای شروع کارمان باشد.

۹- با غریزه مصرف گرای خود بجنگیم

والدین ما در سیستم “مصرف گرایی” رشد کردند و به تدریج آن را پذیرفتند. نسل ما کمی متفاوت می باشد. ما در جامعه ای که غرق در مصرف گرایی بود متولد شدیم و بخش بزرگی از نسل ما نفهمیدند چگونه با آن دست و پنجه نرم کنند. آنها با تبلیغات رنگارنگ به هر سمتی کشیده می شوند و اگر با آخرین مدها هماهنگ نباشند، افسرده می شوند. ثروتمندها چیزهایی میخرند که آنها را ثروتمندتر میکند، اما افراد فقیر چیزهایی را میخرند که افراد ثروتمند را ثروتمندتر می کنند. درک همین موضوع برای درگیری با غریزه مصرف گرایی مان کافی است. تلاش کنیم تا در دام تبلیغات رنگارنگ نیفتیم. اگر به این تبلیغات توجه کنیم، پس از مدت کوتاهی هر آنچه ببینیم می خواهیم و پول خود را از این طریق به هدر خواهیم داد.
یاد بگیرید هزینه های خود را به آن چیزهایی محدود کنیم که واقعاً نیاز داریم، نه آن چیزهایی که فکر می کنیم باید داشته باشیم. اگر می خواهیم پولدار شویم و همچنان ثروتمند باقی بمانیم، باید کمتر از آنچه به دست می آوریم خرج کنیم. به خاطر داشته باشیم صرفه جو بودن به معنای خسیس بودن نیست، بلکه به معنای آن است که ما تلاش می کنیم پولی را که با مشقت بسیار به دست آورده ایم در راه های مناسب خرج نماییم.

۱۰- از شکست نهراسیم

از شکست و اشتباه نترسیم. به جوانی خود به چشم دوره ای نگاه کنیم که می توانیم در صورت شکست در انجام دادن کاری آن را بارها تکرار کنیم. در حقیقت، شکست در انجام دادن کاری به این معناست که ما همواره در حال تلاش هستیم. اگر در راحتی و آسایش به سر می بریم و به هیچ مشکلی بر نمی خوریم، شاید به این معناست که گام بلندی برنداشته ایم. اگر اوضاع آن گونه طبق برنامه پیش نرود، اسمش تجربه است. این تجربیات در طول زندگی همواره با ما خواهند بود و بینش و از دنیای اطراف به ما درک عمیق تری خواهند داد.

 

منبع : سایت قانون جذب