شیانگ هی (Shiyang he)، یک طراح در آژانس تبلیغاتی اوگیلوی پکن (Ogilvy’s Beijing) است، سری جذابی از تبلیغات هوشمندانه و خلاقانه برای مرکز تحقیقات روانی شنیانگ (Shenyang) ارائه داده است.  وی در این کار اثرات مضر تلفنهای هوشمند را در روابط انسانی برجسته کرده است. در این تصاویر نشان می دهد که چگونه یک تلفن بین زن و شوهر، پدر و کودک، و مادر و کودک جدایی می اندازد و مانع از صحبت کردن و ارتباطات عاطفی آنها با یکدیگر می گردد. باید هشدار دهیم که تلفنهای هوشمند چگونه این ایپدمی مرگ صحبتها را در تمامی ارتباطاترا باعث شده اند. تحقیقات انجام گرفته نشان می‌دهد که از جمله دلایل اولیه استفاده اجتماعی از این وسیله، «کسب و کار» و «امنیت» بود. اما پس از مدت زمان کوتاهی، تلفن‌ همراه به نحوی بنیادین سبک‌های ارتباطی کاربران را دستخوش تغییرات عمده کرد. البته آثار فن‌آوری‌های نوین در زندگی اجتماعی انسانها، امری قابل پذیرش است  اما تلفن همراه در میان فن‌آوری‌های نوین، به دلیل برخورداری از قابلیت فراگیر بودن و کثرت کاربران  تأثیر به مراتب قوی‌تری بر زندگی اجتماعی، سبک زندگی و رفتار مصرفی، مصرف‌کنندگان داشته است.

آیا شما با این جمله هر چه بیشتر متصل باشید، کمتر ارتباط خواهید داشت موافقید؟