اندراحوالات مضرات سیگار در مجله WeAre.ir سخن بسیار رفته است. همچون:

امروز نیز با ما باشید تا چند راه حل مفید در ترک سیگار را با هم مرور کنیم.

روش ترک سیگار

اگر دائما” به ترک سیگار فکر می کنید و قصد دارید سیگار کشیدن را ترک کنید با استفاده از این روشهای ساده ، قدم اول را بردارید.

یک تاریخ مشخص برای ترک تعیین کنید :

اولین قدم این است که یک تاریخ تعیین کنید و از آن تاریخ به بعد سیگار کشیدن را کنار بگذارید . بعضی از افراد یک مناسبت خاص را برای اینکار انتخاب می کنند مثل روز اول سال نو و یا سالگرد تولد فرزندان . وقتی تصمیم گرفتید که سیگار را ترک کنید بلافاصله یک تاریخ تعیین کنید و سعی کنید این تاریخ زیاد دور نباشد. به این ترتیب انگیزه بالای شما با گذر زمان از بین نمی رود و شما می توانید با این انگیزه برنامه ترک سیگارتان را عملی کنید.

به دیگران بگویید:

به خانواده ، دوستان و همکاران خود بگویید که قصد دارید سیگار را ترک کنید . اینکار باعث می شود که اطرافیان شما هم در اینکار از شما حمایت و پشتیبانی کنند . وقتی آدمهایی که دوستاشان دارید و برای شما اهمیت دارند ، شما را حمایت و تشویق می کنند ، مبارزه با هوس ها و چالش هایی که در این راه پیش روی شماست برایتان آسانتر می شود. یکی دیگر از مزایای گفتن این تصمیم به دیگران این است که افرادی که خودشان تجربه چنین کاری را داشته اند می توانند شما را راهنمایی کنند.

مشکلات و چالش ها را از قبل پیش بینی کنید :

ترک سیگار کار بسیار سختی است. بنا براین مشکلات و چالش هایی را که ممکن است در طول مدت ترک سیگار با آنها مواجه شوید را پیش بینی کنید و برای رفع آنها راه حلی مناسب پیدا کنید.برای مثال اگرعادت دارید همیشه بعد از نهار سیگار بکشید ، سعی کنید از این به بعد ، بعد از نهار پیاده روی کنید تا یک عادت و الگوی جدید برای خودتان بوجود بیاورید.

وسوسه ها را از خود دور کنید :

یک قدم مهم در از بین بردن وسوسه این است که سیگار و فرآورده های دیگر تنباکو را از خانه ، ماشین و محل کارتان دور کنید. مطمئن شوید که همه جا کاملا” پاکسازی شده و هیچ سیگاری در جایی پنهان نشده است.

با پزشکتان صحبت کنید:

با پزشکتان صحبت کنید و برای اینکار از او کمک بگیرید . شما اولین نفری نیستید که برای ترک سیگار از پزشک کمک می گیرید بنا براین پزشکان تجربیات زیادی در این زمینه دارند که می تواند برای شما مفید باشد. پزشک می تواند توصیه های مفیدی درباره ترک سیگار در اختیار شما قرار بدهد و یا حتی برای کمتر کردن وسوسه و میل و رغبت شما به کشیدن سیگار یک داروی مناسب تجویز کند.

ترک سیگار