پنج مرحله برای داشتن یک قلب سالم

بیماری قلبی عامل اصلی مرگ و میر در جهان است، جنسیت نمی شناسد و هم مردان و هم زنان را تحت تاثیر قرار میدهد، اگر چه برخی از بیماری های قلبی توسط عوامل ژنتیکی ایجاد می شود اما اکثریت قریب به اتفاق این بیماری ها با توجه به شیوه زندگی و محیط زیست به وجود می آیند. با در نظر گرفتن عوامل موثر برای رسیدن به حفاظت از قلب و سیستم قلبی عروقی خود، شما در حال ساخت یک سرمایه گذاری با ارزش در سلامت دراز مدت خود هستید. در زیر توصیه های عمومی برای هر چه بهتر و سالم تر نگه داشتن این عضو موثر به صورت خلاصه وار آورده شده است.

قلب سالم

 

۱-ورزش کنید – ورزش گردش خون را بهبود می بخشد، استرس را کاهش می دهد،به کنترل وزن کمک می کند وعضله قلب را تقویت می کند. انتخاب کردن یک ورزش مناسب هم مهم است. هل دادن خودتان به یکباره درون یک ورزش سخت به شما آسیب میرساند.

۲-تقویت رگ های خونی – کلید داشتن رگ های خونی قوی و الاستیک، تغذیه مناسب است. تغذیه مناسب یعنی یک رژیم غذایی غنی از پروتئین با کیفیت بالا ویتامین ها و سایر مواد مغذی ضروری برای سلامت قلب است.

۳-کاهش التهاب – بیشترین آسیب به عضلات قلب و عروق خونی در نتیجه التهاب و آسیب اکسیداتیو است. عوامل محیطی، رژیم غذایی ضعیف و ژنتیک نقش مهمی در ترویج التهاب دارند. با ایجاد تغییرات مناسب و با استفاده از مواد طبیعی ضد التهاب، می توان از بوجود آمدن آسیب جلوگیری کرد .

۴-توازن قند خون – دیابت یکی از بالاترین عوامل خطر برای بیماری های قلبی است. قند خون بالا (حتی در محدوده پیش دیابتی) منجر به غیر طبیعی شدن پروتئین های گلیکوزیله می شود. این مولکولها باعث بسیاری از آسیب عروقی در ارتباط با دیابت است. علاوه بر این، افزایش سطح انسولین با سیگنال بالا مصرف قند کبد برای تولید بیشتر چربی و کلسترول خون را به همراه دارد.

۵-تغذیه ریه ها– قلب برای بی وقفه کار کردن و پمپ کردن خون به عضلات، غذای خودش یعنی اکسیژن را از ریه ها دریافت می کند. در صورتی که هر گونه بیماری در ریه ها ایجاد شود، قلب سخت تر به کار خودادامه می دهد. بیماری های مزمن ریه به راحتی می تواند به بیماری های قلبی منجر شود. اگر دچار بیماری یا مشکل ریوی هستید بهتر است هرچه زودتر به پزشک مراجعه کنید در غیر این صورت در دراز مدت خود را دچار عوارض ریوی و قلبی خواهید دید.

امیدوام همواره سالم باشید.