عطر، مکمل هر نوع لباسی است، چه مجلسی و چه راحت. اما طرز استفاده صحیح از عطر، به اندازه انتخاب آن مهم است.

عطر و ادکلن
به هنگام انتخاب باید توجه داشته باشید که مارک عطر دلیل بر خوشبو بودنش نیست. قبل از خریدن عطر، اول تست کنید، تست بوی اولیه و بوی نهایی. بوی اولیه، بویی است که عطر در همان لحظه دارد. بوی نهایی، که اصل‌کاری همین است، بویی است که بعد از چند دقیقه معلوم می‌شود. برای اینکه ببینید بوی نهایی را می‌پسندید یا نه، عطر را به پشت مچ دست خود بزنید و ۲۰ دقیقه صبر کنید و دوباره بو کنید. خوشتان می‌آید؟ برای اینکه راحت تر تصمیم بگیرید به یک فروشگاه رفته و از آنها راهنمایی بگیرید.

دوش آب
قبل از عطر زدن، حمام کنید. پوست اگر مرطوب باشد عطر بیشتری جذب می‌کند. پس اگر شب حمام می‌کنید بدانید که اگر عطر بزنید به اندازه صبح ماندگاری نخواهد داشت. چون صبح، پوست‌تان خشک می‌شود.

لوسین
در نقاطی که ضربان وجود دارد، لوسیون بمالید. نقاط ضربان دار پشت مچ، خمیدگی آرنج، پشت گردن، پشت زانوها و پشت مچ پا هستند. لوسیون نباید معطر باشد، در غیر این صورت باید عطری مشابه عطر شما داشته باشد. یک تا دو دقیقه صبر کنید تا لوسیون خشک شود.

عطر روی مچ
عطر را روی نقاط ضربان دار اسپری کنید. حتی اگر عطر بسیار ملایم است، روی هر نقطه یک بار اسپری کنید. هیچ کس از کسی که زیادی بوی عطر بدهد خوشش نمی‌آید.

زن و عطر
به عطر خود اعتماد داشته باشید. با شیشه عطر یا ادکلن را خالی نکنید. تنها یکی دو پاف از عطر کافی‌ست. به مقدار کمی از آن مصرف کنید. اما به یاد داشته باشید که پس از استعمال، قرار گرفتن در معرض آفتاب، منجر به کاهش رایحه می‌شود.

علاوه بر نکات فوق، این نکته‌ها نیز کاربردی هستند:

  • برخی افراد عطری مخصوص خود انتخاب و استعمال می‌کنند. بدین ترتیب هر زمان کسی بوی آن عطر را استشمام کند، یاد آنها می‌افتد.
  • عطر را به پشت گردن اسپری کنید تا هر وقت که به موهایتان دست کشیدید بوی عطر بلند شود.
  • اگر به هر دلیلی از مصرف مستقیم عطر یا ادکلن خوشتان نمی‌‌آید، از شامپو بدن معطر و لوسیونی با بوی مشابه استفاده کنید.
  • هر کسی، محدوده ای از بو برای خود دارد که تقریباً به اندازه درازای دست است. هیچ کس نباید بوی شما را حس کند مگر اینکه وارد این محدوده شود. عطر باید پیامی باشد به کسی که با شما تماس داشته و ارتباط برقرار می‌کند.
  • مچ دست‌ها را به هم نمالید. چون گرمایی که ایجاد می شود عطر را از بین می‌برد.
  • بهتر است عطر را به لباس نزنید. چرا که علاوه بر ماندن لکه بر روی آن، بو به جای خود شما روی لباس باقی می‌ماند.