T-band ساعت هوشمند کن
ساعت هوشمند کن
اگر تا به حال یک ساعت هوشمند را آزمایش کرده باشید، احتمالا قبول دارید که بیشتر ساعت‌های هوشمند امروزی دوست داشتنی نیستند. در حقیقت ساعت‌های آنالوگ قدیمی همچنان برای همه کار و زندگی ما کفایت می‌کنند. حالا شرکتی پیدا شده که می‌گوید می‌تواند همان ساعت‌های قدیمی را هم هوشمندتر کند. آن هم از طریق تعویض بند آنها با یک بند هوشمند. این بند ساعت هوشمند در یک سوی خود به نمایشگر انعطاف پذیری مجهز است که همانند صفحه ساعت‌های هوشمند پیامک یا تماس دریافتی شما را نشان می‌دهد. به این ترتیب ساعت شما بدون در نظر گرفتن مدل هوشمند می‌شود. البته مشخص نیست که شیوه شارژ شدن بند چگونه است یا چطور در آن فضای کم، باتری و پردازشگر آن جا داده می‌شوند. این بند البته هنوز یک پیش نمونه آزمایشی است که توسط شرکت «کایروس» در دست توسعه قرار دارد. این شرکت پیش از این نخستین نسل ساعت‌های آنالوگ هوشمند (ترکیبی از ساعت آنالوگ با نمایشگر دیجیتال) را معرفی کرده بود که آن محصول هم هنوز وارد بازار نشده است.

 

CrankCaseCrankCase شارژر دستی
شارژر دستی
این روزها تقریبا دیگر کسی نیست که از تمام شدن بی‌وقت باتری گوشی اش شاکی نباشد. ایده طراحی این گجت مفهومی که برای چنین شرایطی طراحی شده، همزمان هم خلاقانه و هم کمی احمقانه به نظر می‌رسد. داستان از این قرار است که مثلا در چنین شرایطی کاور گوشی با تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی، شارژ اندکی را برای تماس‌های اضطراری فراهم کند. این انرژی مکانیکی از طریق کشیدن مکرر حلقه‌ای که پشت کاور قرار دارد تامین می‌شود. CrankCase هنوز یک طرح مفهومی است که ممکن است روزی واقعا سر از بازار هم دربیاورد.

 

 

 

 

 

 

Ritot دست بندکتورRitot
دست بندکتور
این روزها بورس ساعت‌ها و دستبندهای هوشمند رنگ و وارنگ حسابی داغ است. با این حال بیشتر آنها یک مشکل مشترک دارند که همان کوچکی یا بزرگی ابعاد نمایشگر آنها نسبت به ساعت‌های معمولی است. این گجت اما تعریفی کاملا متفاوت دارد. این دستبند هیچ نمایشگر مستقلی ندارد و در عوض تصویر خود را مثل یک پروژکتور کوچک روی دست شما منعکس می‌کند. دستبند از طریق بلوتوث به گوشی شما متصل می‌شود و علاوه بر ساعت می‌تواند، اطلاعات تماس دریافتی، ایمیل ، پیامک، قرارهای ملاقات و اطلاعات دیگری از این قبیل را به شما نشان دهد. برای خاموش کردن پیام نورانی ظاهر شده هم کافی است ۱۰ ثانیه صبر کنید یا دست خود را تکان دهید. ضمنا از طریق تنظیمات داخل گوشی می‌توانید رنگ تصویر نورانی منعکس شده روی دست خود را هم تغییر دهید. دستبند از بدنه‌ای آلومینیمی با روکش چرمی ساخته شده و ضدآب است. این گجت تا نیمه اول سال آینده رسما به بازار عرضه می‌شود.

 

Wireless + Solar HeadphonesWireless + Solar Headphones
زیر آفتاب باید رفت!
هدست‌های عجیب‌و‌غریب این روزها کم نیستند که البته طبیعتا تفاوت عمده آنها در کیفیت صدا متمرکز می‌شود. این هدست جدید نه بهترین هدست دنیاست و نه قرار است با برندهای مشهوری مثل بیتز رقابت کند. با این حال این تنها هدست  دنیاست که با باتری خورشیدی شارژ می‌شود. یعنی همین‌طور که در خیابان در حال پیاده روی هستید، هدست ظرف یک ساعت شارژ خود را پر می‌کند. البته امکان شارژ دستی آن توسط آداپتور نیز وجود دارد. داخل هدست یک باتری ۴۳۰ آمپر ساعتی (mAh) جای داده شده که به راحتی از پس ۱۵ ساعت پخش موسیقی برمی‌آید. این گجت هنوز در مرحله جمع‌آوری سرمایه برای تولید انبوه است و مشخص نیست که با چه قیمتی به بازار عرضه خواهد شد.

 

 

 

Depth-VRDepth-VR
سه‌بعدی به توان ۲
همان‌طور که می‌دانید کاری که بیشتر عینک‌های سه بعدی امروزی می‌کنند، تولید توهمی از تصاویر سه‌بعدی با استفاده از خطای دید شماست. حالا تصور کنید به جای عینک‌های سه‌بعدی از یک عینک واقعیت افزوده استفاده کنید که می‌تواند به تصویری که از طریق مانیتور معمولی خانه نگاه می‌کنید، عمق ببخشد. یعنی مثلا وقتی به سمت چپ یا راست حرکت می‌کنید موقعیت زاویه تصویر شما مثل منظره واقعی که از یک پنجره می‌بینید، تغییر می‌کند.  البته این کار به تنهایی توسط عینک انجام نمی‌شود و یک حسگر کوچک به همراه یک دسته کنترل ساده نیز در این بازی دخیل هستند. به این ترتیب مثلا در بازی یا تصاویری که مخصوص استفاده از این سیستم طراحی شده‌اند، فقط با تکان دادن سر خود چیزهای جدیدی در صفحه مشاهده کنید. این گجت توانایی اتصال به تمامی سیستم عامل‌های موجود را دارد و در صورت تامین سرمایه تا سال آینده شاهد ورود آن با بازار خواهیم بود.

 

PROGLOVEPROGLOVE
دستکش پرتوان
اگر فیلم «الیزیوم» را دیده باشید، حتما به این فکر کرده‌اید که ریسک کار کردن در کارخانجات صنعتی پرخطر چقدر می‌تواند زیاد باشد. این گجت می‌تواند شانس رخ دادن خطراتی مثل تماس با حرارت بالا یا برق را تا حد زیادی کاهش دهد. این دستکش یکی از طرح‌های فینالیست در رقابت اخیر گجت‌های پوشیدنی شرکت اینتل بود که توانست با بردن جایزه ۵۰۰ هزار دلاری نظر بسیاری را نیز به خود جلب کند. نمایشگر پشت دست کش ضمن نمایش اطلاعات عمومی مورد نیاز کارگران – مثل دستور العمل انجام کار- می‌تواند درجه حرارت و حتی ولتاژ برق جسمی را که دستکش با آن در تماس است، نشان دهد. اطلاعات به صورت بی‌سیم به دستکش ارسال می‌شوند که روی دستکش‌های افراد دریافت و نمایش داده می‌شود.

 

Pinc VRPinc VR
عینک آقای استارک
اگر فیلم «گزارش اقلیت» اسپیلبرگ یا «مردآهنی» را دیده باشید، حتما می‌دانید که معنی کنترل حرکتی چیست. اینکه مثلا بتوانید با حرکت دست‌های خود پنجره‌های کامپیوتر یا تلویزیون خود را کنترل کنید. کنترل حرکتی چیز جدیدی نیست، اما تا به امروز نتوانسته برای خودش جای پایی محکم باز کند. حال تصور کنید که بتوانید با استفاده از گوشی خود به عنوان مانیتور و پردازشگر تجربه‌ای کاملا واقعی از یک رویای علمی – تخیلی داشته باشید. یعنی مثلا پنجره مجازی را باز و بسته کنید یا در حالی که نقشه منطقه‌ای را باز می‌کنید، خیلی ساده ابعاد آن را از نزدیک بررسی کنید. این عینک در حقیقت جعبه کوچکی است که موبایل را در خود جای می‌دهد. دو حلقه کوچک نیز همراه آن وجود دارد که برای کنترل حرکتی تصاویر داخل موبایل باید به انگشت کاربر متصل باشد تا حرکت دستان او قابل شناسایی باشد. Pinć هنوز یک محصول مفهومی است، اما راه زیادی تا ورود به بازار ندارد.