تاثیر ویتامین ها روی پوست

ویتامین A

این ویتامین، باغت های محافظ پوست را تقویت کرده و به آنها استحکام می بخشد و از بروز جوش جلوگیری می کند زیرا تولید چربی در غدد را کاهش می دهد. آنتی اکسیدان قوی است که رادیکال های آزادی که باعث ایجاد چین و چروک در پوست شما می شوند را از بدن شما پاک می کند.

ویتامین B

این ویتامین به ترمیم و احیای رنگ پوست شما کمک می کند؛ همچنین در تسکین استرس و نگرانی مفید می باشد و با جوش ها مقابله می کند. برای سامت پوست شما ضروری و لازم است چون باعث افزایش جریان خون بدن می شود و در فعال نمودن سیستم ایمنی و افزایش تولید گلبول های سفید اهمیت بسیار دارد.

ویتامین C

این ویتامین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و در درمان زخم ها و جراحات، لازم و ضروری می باشد زیرا میزان کلاژن در پوست شما را تثبیت کرده و به حالت موازنه در می آورد همچنین موجب طراوت و شادابی پوست می گردد. اگر به شکل موضعی بر روی پوست به کار برده شود می تواند چین و چروک ها و خطوط ریزی که بر روی پوست به وجود آمده اند را کم کند.

ویتامین E

این ویتامین نیز یک آنتی اکسیدان است که تاثیرات ضد التهابی بر روی پوست دارد. وقتی به طور موضعی استفاده می شود خاصیت مرطوب کنندگی و آب رسانی از خود نشان می دهد و به پوست، نرمی و لطافت داده و همچنین در برابر تشعشعات مضر خورشید نیز از پوست محافظت می کند.