در زیر به بررسی ۵ تا از امن ترین بانک های جهان می پردازیم. امتیازدهی به این بانک ها براساس مجموعه دارایی و اعتبارات طولانی مدت آنها، رتبه بندی فیچ و رتبه بندی مودی انتخاب شده اند.

۱- بانک “KFW” آلمان
KFW یک بانک دولتی در شهر فرانکفورت ۀلمان است. این بانک در سال ۱۹۴۸ و بعد از جنگ جهانی دوم تاسیس شد. درآمد حاصل از این بانک ۷۰-۷۵ میلیارد یورو است و ۴۲۲۸ کارمند دارد.
kfw bank
۲- “Caisse des Depots et Consignations” فرانسه
یک موسسه مالی فرانسوی است که تحت نظارت پارلمان فرانسه اداره می شود. این موسسه در سال ۱۸۱۶ ساخنه شد. باز کردن حساب در این موسسه برای همگان امکان پذیر است. هم اکنون این موسسه در ۸۰ کشور جهان دارای شعبه است.
Caisse-des-Depots-et-Consignation
۳- بانک “Nederlands Gemeenten” هلند
۵۰ درصد از سهام این بانک متعلق به دولت هلند مس باشد. این بانک در سال ۱۹۱۴ توسط آقای Hague ساخته شد. بانک Nederlands Gemeenten، خدمات مالی و اعتباری را برای سازمانهای عمومی فراهم میکند. درآمد مالی این بانک فقط در سال ۲۰۰۹ حدود ۱۱۴ میلیون یورو بوده است.

Bank-Nederlands-Gemeenten

۴- بانک Landwirtschaftliche Rentenbank  آلمان
یه چیزی تو مایه های بانک کشاورزی خودمون… این بانک در سال ۱۹۲۳ برای حل بحران مالی بوجود آمده در سال ۱۹۲۰ تاسیس شد. در سال ۱۹۲۵ به یک بانک برای اعطا و واگذاری وام به بخش کشاورزی در آلمان تبدیل شد. درآمد آن حدود ۳۰۴۷.۲ میلیون یورو است. این بانک هم اکنون در شهر فرانکفورت قرار دارد.

Landwirtschaftliche-Rentenbank

۵- بانک  Zuercher Kantonalbank  سویس
Zuercher Kantonalbank در ۱۵ فوریه ۱۸۷۰ تاسیس شد.در اواخر قرن ۱۹ ام به تامین وام برای بخش مسکن روی آورد و توانست از این راه سود عظیمی را عاید خود کند. دارایی کلی این بانک درحدود ۱۱۳میلیارد فرانک برآورد می شد که اکنون این میزان دارایی به ۵۰۳ میلیار فرانک رسیده است.

Zuercher-Kantonalbank

در این لیست بانک های زیر در رده ۶ تا دهم قرار می گیرند که فقط به نام آنها بسنده میکنیم.
به ترتیب: Rabobank Group هلند ,Landeskreditbank Baden-Wuerttemberg-Foerderbank آلمان ,BNP Paribas فرانسه , NRW Bank آلمان و Royal Bank of Canada در کانادا.

[box title=”پاورقی طنز” type=”success” width=”600px” ]بعد از هنرنمایی اخیر یکی از بانک های داخلی، به نظر کم لطفی میرسد که نام ۵ بانک مطمئن جهان آورده شود و نامی از این بانک وطنی برده نشود. لذا در اینجا یادی از بزرگترین بانک ایران در زمینه خدمات اختلاس و احترام به حقوق مشتری می کنیم و از حسن ظن آنها نسبت به مشتریان صمیمانه قدردانی می کنیم.[/box]