عشق در نگاه اول

امروزه اختلاف نظرهای بسیاری راجع به این که عشق در نگاه اول عشق واقعی است یا نه، وجود دارد. ممکن است یک عشق تمام عیار اتفاق نیفتد اما گفتنی است که عشق در نگاه اول می تواند عشق واقعی باشد. محققان می گویند مغز در عرض یک پنجم یک ثانیه می تواند هرمون ها و مواد شیمیایی مربوط به عشق را آزاد کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۰ نشان داد که یک عشق مثل یک ماده ی مخدر است. و می توان گفت به نوعی همان احساسی را در مغز ایجاد می کند که کاکوئین ایجاد می کند.

عشق

باید بدانید که …

اگر شما بوی عرق مردی را دوست دارید، ممکن است به این معنا باشد که با او می توانید مچ شوید. محققان از زنان خواستند که تیشرت های مردانی را که ژن های سیستم ایمنی آن ها متفاوت از این زنان بود بو کنند.

بچه هایی که ژن های سیستم ایمنی متفاوتی از پدر و مادرشان دریافت می کنند بهتر می توانند در مقابل بیماری ها مقاومت کنند. اما این مساله روی مسائل عاطفی و عشق هم تاثیر دارد:احتمال بی وفای و خیانت در زنانی که ژن های سیستم ایمنی بدنشان شبیه مردانشان است، بیشتر است.

زمان تخمک گذاری زن ها به نظر مردها جذاب تر می رسند در برخی مطالعات از مردها خواسته شد که تیشرت زنان را بو کنند، مردها بوی تیشرت زنان را زمان تخمک گذاری آن ها بیشتر دوست داشتند!!

صداهایی که جذاب به نظر می رسند

صدای مردانی که شانه های پهن و کفل باریک دارند جذاب به نظرمی رسد. و صدای زنانی که کمر باریک دارند و کفل پهن جذاب است.

زمانی که شما عاشق هستید …

زمانی که شما عاشق هستید مغز شما سرشار از دوپامین است. به همین دلیل است که در ابتدا دوست دارند تمام طول شب را با هم صحبت کنند، جزئیات زیادی راجع به هم بدانند، و اوقات زیادی را با هم باشند. هم چنین آدرنالین در مغز ترشح می شود که باعث می شود زمانی که کنار کسی که دوستش دارید هستید، ضربان قلب شما تندتر شود و زانوهای شما بلرزد.

تحقیقات نشان می دهند که همان قسمت مغز که زمانی که فرد اعتیاد دارد تحریک می شود، زمان عاشق شدن او تحریک می شود. بنابراین کسی که جدا شده است علائمی شبیه به کسی نشان می دهد که ترک اعتیاد کرده است. بی خوابی و افسردگی از این دسته مشکلاتی هستند که گریبانگیر هر دو گروه هستند.