رویاهای بزرگ

اگر با اجاره خانه، قسط بانک، ماشین پراید و هزار مشکل دیگر زاده شده اید، خب تقصیر شما نیست. اما اگر بخواهید به همه ی این ها ادامه دهید و با همه ی اینها زندگی کنید و کودک بیچاره تان را هم به همه ی اینها مبتلا کنید؛ قبول کنید که این دیگر تقصیر شماست. این عادات و رفتار خود شماست که نحوه ی زندگی کردنتان را تعیین می کند. اگر عادات و رفتارتان را اصلاح کنید و هوشمندانه عمل کنید می توانید به هرچه که در زندگیتان می خواهید برسید.

می دانید چه کارهایی میلیاردرهای خودساخته را به این چیزی که هستند تبدیل کرده؟

 

screen shot 2014-10-30 at 6.05.12 pm

۱- رویاهای بزرگ در سر بپرورانید

«فقط رویاهای بزرگ می توانند روح انسان ها را به حرکت در آورند»

این اولین رمز میلیونرهای خودساخته است، برای اینکه رویایت به حقیققت بپیوندد باید رویایی داشته باشی، تصویری از آینده بلند مدت خود خلق کنید هرچه تصویر مربوط به تندرستی و خوشحالی شما واضح تر باشد پیشرفتتان به سوی آنها و حرکت آنها به سوی شما سریع تر خواهد بود و برای تبدیل آن به واقعیت دارای انگیزه قوی تر و مصمم تر خواهید شد.

«داشتن رویایی بزرگ، نقطه شروع دست یابی به استقلال مالی است».

Three Darts in a Bullseye

۲-حس هدفمندی را در خود پرورش دهید

«کسی که هدفی روشن داشته باشد حتی در ناهموارترین راه های هم پیشرفت خواهد کرد»

عاملی که بیش از همه چیز دیگر بر زندگی شما تاثیر می گذارد یکی این است که اغلب اوقات به چه چیز فکر می کنید و دوم اینکه چگونه به آن فکر می کنید. افراد موفق بیشتر اوقات به اهدافشان فکر می کنند.

یک فرمول هفت مرحله ای برای هدف گذاری و نحوه دستیابی به آن:

۱-دقیقا مشخص کنید چه می خواهید؟

۲-اهدافتان را روشن و مشخص یادداشت کنید.

۳-اهدافتان را به بزرگتر و کوچکتر تقسیم و زمان خاصی را برایشان معین کنید.

۴-اقدامات و ایده هایی که برای دستیابی به هدفتان ضروری است را بنویسید.

۵-لیست تان را بر حسب اهمیت درجه بندی کنید.

۶-بر اساس برنامه بلافاصله کارتان را شروع کنید.

۷-هر روز کاری کنید که شما را یک گام به مهم ترین هدفتان نزدیک تر کند.

Young small business owner sitting at desk and working at home.

۳-خود را دارای شغل آزاد بدانید.

«من بر روان و سرنوشت خود مسلم هستم»

تنها خودتان مسئول هستید، کنترل بدست شماست. شما رئیس خودتان هستید. وقتی که خود را دارای شغل آزاد بدانید ذهنیت کارآفرینی در شما پدید می آید، استقلال و احساس مسئولیت از نشانه های آن است. به جای آنکه منتظر وقایع باشید آنها را به وجود می آورید.

«افراد مشغول شدیدا نتیجه گرا و همیشه پیشگام هستند».

کاری که واقعا دوست دارید

۴-کاری که واقعا دوست دارید را انجام دهید

وقتی کاری را انجام بدهید که واقعا آن را دوست دارید دیگر هرگز حتی یک روز هم کار نخواهید کرد.

وقتی شما آنچه را که واقعا دوست دارید انجام دهید، یک جریان ممتد هیجان انرژی و ایده های جدید ایجاد می شود که موجب عملکردی حتی بهتر از قبل خواهد شد.

بهترین باش

۵- در کار خود همیشه بهترین باشد

کیفیت زندگی شما صرف نظر از اینکه در چه حوزه ای کار می کنید، بستگی به این نکته دارد که تا چه حد متعهدید در کار خود بهترین باشید.

همین امروز اراده کنید که در کارتان بهترین باشید و این را که جزء ۱۰ درصد بهترین های رشته خود باشید به عنوان یک هدف تعیین کنید. این تصمیم می تواند نقطه عطفی در زندگی شما باشد. عملا همه افراد موفق دارای توانایی های فوق العاده در زمینه کاری خود هستند. عالی بودن در کار روی شخصیت و همه روابطی که با دیگران دارید تاثیر می گذارد.

سخت کوش

۶-سخت تر و بیشتر کار کنید

«هرچه سخت تر کار کنم، موفق تر می شوم»

همه ی میلیونرهای خودساخته بسیار سخت کار می کنند. آنها کار را زودتر شروع می کنند، سخت تر کار می کنند، دیرتر به خانه می روند و همه آنها را به عنوان سخت کوش ترین افراد در رشته خودشان می شناسند. میلیونرهای خودساخته در آمریکا به طور متوسط ۵۹ ساعت در هفته کار می کنند. بسیاری از آنها نیز بخصوص در اوایل، ۷۰ یا ۸۰ ساعت کار می کنند.

ذهن

۷- خود را وقف یادگیری مادام العمر کنید

«یادگیری مستمر حداقل شرط لازم برای کسب موفقیت در هر زمینه ای است»

ذهن شما مانند عضله است که رشد آن به فعالیت بستگی دارد. همانطور که باید عضلات خود را تحت فشار قرار دهید تا رشد کنند، عضلات ذهنی خود را نیز باید برای قوی شدن به کار گیرید. رهبران همیشه در حال یادگیری هستند. یادگیری مستمر کلید موفقیت در قرن ۲۱ است.

هر روز به مدت ۳۰ الی ۶۰ دقیقه در رشته ی خود مطالعه کنید.

تا حد امکان در هر دوره و سمینار مفیدی که در رشته شما برگزار می شود شرکت کنید.

Buying-goods-and-services

۸-اول حق و حقوق خودتان را بدهید

«بخشی از کل در آمدتان به شما تعلق دارد. و اگر نتوانید آن را پس انداز و سرمایه گذاری کنید، بذر بزرگی در شما نیست».

از امروز تصمیم بگیرید که حداقل ۱۰ درصد از درآمد خود را در طول عمر کاری پس انداز یا سرمایه گذاری کنید. پرورش این عادات برای تمام عمر که ابتدا پس انداز و سپس سرمایه گذاری کنید کار آسانی نیست. این کار نیاز به عزم و ارداه راسخ دارد.

یکی از دلایل عمده ای که مردم هنگام بازنشستگی فقیر هستند این است که چیزی را می بینند و بدون فکر آن را می خرند به این ترتیب قربانی «قانون پارکینسون» می شوند که می گوید: «هزینه ها متناسب با درآمد افزایش پیدا می کنند»

یعنی درآمد شما هرچه که باشد، آن را به اضافه کمی بیشتر خرج می کنید و هرگز از هزینه ها پیشی نمی گیرید.

learning

۹-همه ی جزعیات مربوط به کارتان را یاد بگیرید

«اگر در شغلتان مهارت بالایی بدست آورید، هیچ چیز مانع درآمد بیشتر و پیشرفت سریع تر شما نخواهد شد».

«قانون ترکیب اطلاعات» می گوید: کسی که بتواند در هر رشته ای بیشترین اطلاعات را ترکیب و استفاده کند، به زودی به بالاترین سطح در آن حرفه می رسد.

Sunday-service

۱۰- خود را وقف خدمت به دیگران کنید

«اگر به دیگران کمک کنید تا به آنچه می خواهند برسند، شما هم می توانید در زندگی به آنچه می خواهید برسید».

پاداش شما در زندگی در رابطه ی مستقیم با خدماتی است که به دیگران اراعه می دهید. همه ی میلیونرهای خودساخته نسبت به اراعه ی خدمات به مشتری وسواس نشان می دهند. آنها همیشه به مشتری فکر می کنند و داعما به دنبال راه های جدید تر و موثرتر و بهتر از دیگران برای خدمت به مشتریان هستند.

درستکار

۱۱- با خود و دیگران کاملا صادق باشد

«تفکر منبع اصلی، ثروت، موفقیت، پیشرفت مادی، کشف ها و اختراعات بزرگ و همه کامیابی هاست».

همه داد و ستدهای موفق بر اساس اعتماد صورت می گیرد. میزان موفقیت شما در میلیونر شدن فقط به تعداد افرادی بستگی دارد که به شما اعتماد دارند و مایلند برایتان کار کنند، اعتبار فراهم کنند، به شما وام بدهند، محصولات و خدمات تان را بخرند و به شما هنگام بروز مشکلات کمک کنند و اولین کلید صداقت این است که در تمام حالات با خودتان صادق باشد.

focus-glass

۱۲- بالاترین اولویت هایتان را تعیین و سپس با تمام قوا روی آنها تمرکز کنید

«انسان غیر از تمرکز در همه ی امورش ناپایدار است»

توانایی شما در جهت تعیین مهم ترین فعالیت و سپس تمرکز بر روی آن تا به انجام رساندن کامل آن نشان دهنده ی اراده، انضباط و شایستگی شماست.

اگر بخواهید به موفقیت های بزرگ دست یابید این مشکل ترین و در عین حال مهم ترین عادت است.

how-fast-can-a-lion-run_04d67275-2632-4579-9c53-09918fc20d60

۱۳- سریع العمل و قابل اعتماد باشید

«کار خودتان را انجام دهید، اما نه فقط در حد وظیفه، بلکه اندکی بیشتر و از  روی سخاوت همین مقدار اندک به اندازه تمام کار ارزش دارد»

یک احساس فوریت و عمل گرایی در خود ایجاد و از فرصت ها سریعا استفاده کنید. برای رفع نیاز مردم و انجام هر کاری که نیاز به انجام دارد به سرعت وارد عمل شوید.

قله به قله

۱۴-برای جهش از قله ای به قله ای دیگر آماده باشید

«برنده شدن یک چیز گاهگاهی نیست بلکه همیشگی است»

مرتبا به خودتان یادآوری کنید که همه چیز در زندگی دارای دوره و روند است و در برابر نوسانات کوتاه مدت آرام و مطمعن باشید. وقتی دارای اهداف نوسانات کوتاه مدت هستید آرام و مطمئن باشید. وقتی دارای اهداف و برنامه معینی باشید و هر روز روی آنها کار کنید، روند کلی زندگی تان در بلند مدت رو به جلو و به طرف بالا خواهد بود.

انضباط فردی

۱۵-انظباط فردی را در همه ی موارد اعمال کنید

«انظباط فردی یعنی توانایی وادار کردن خود به انجام به موقع کارهایی که باید انجام دهید، چه خوشتان بیاید و چه خوشتان نیاید».

انظباط فردی مستلزم داشتن تسلط و کنترل بر خود، مسئولیت پذیری و هدفمندی فردی است. تفاوت بین افراد موفق و ناموفق این است که افراد موفق خود را به انجام کارهایی عادت دادن اند که افراد نا موفق از آنها بیزارند. این کارها همان هایی هستند که افراد موفق نیز از آنها بیزارند ولی به هر حال آنها را انجام می دهند، چون می دانند این هزینه موفقیت است.

استعداد ذاتی

۱۶- خلاقیت و استعداد ذاتی خود را شکوفا کنید

خلاقیت و استعداد ذاتی شما با سه عامل تحریک می شود.

۱-اهداف شدیدا مورد علاقه تان

۲-مشکلات مبرم

۳- موضوعات مورد تمرکز

هرچه ذهنتان بیشتر روی دستیابی به اهداف، حل مشکلات یا پاسخ به سوالات پیچیده در ارتباط با کار و زندگی خصوصی خود متمرکز کنید، زیرک تر می شوید و ذهنتان در آینده بهتر عمل می کند.

P1140276a

۱۷-با افراد درست در ارتباط باشید

«طی پنج سال آیند شما تغییری نخواهید کرد مگر به دلیل ملاقات با افرادی خاص و کتاب هایی که مطالعه می کنید». انسان مثل آفتاب پرستی است که خود را به رنگ محیط در می آورد. افرادی که بیشتر اوقات با آنها سر و کار دارید بر نظرات، رفتار، ارزش ها و باورهای شما تاثیر عمیق می گذارند. اگر می خواهید موفق باشید، با افراد مثبت رابطه برقرار کنید. افرادی که خوشبین،راضی، هدفمند و پیشرو باشند. در عین حال از افراد منفی بافی که مدام گله و شکایت می کنند دوری کنید. اگر می خواهید با عقابها پرواز کنید، نمی توانید با بوقلمون ها به سر ببرید.

Health-Insurance-and-the-Health-Care-System

۱۸-به بهترین نحو مراقب سلامتی خود باشید

«رمز خوشبختی داشتن ذهن سالم در بدن سالم است»

کلید سلامتی کامل و عمر طولانی این است که برای تندرستی دلخواه خود هدف گذاری کنید. باید برنامه ای تهیه و هر روز بر طبق آن عمل کنید.

اگر هدف مالی شما این است که به سطحی بالاتر از یک میلیون دلار دست یابید، هدف تندرستی تان نیز باید عمر طولانی باشد.

problems-after-the-war-1-728

۱۹- قاطع و عمل گرا باشید

«به جنگ با مشکلات بروید و شجاعانه به آنها پایان بدهید».

وقتی قاطع و عمل گرا باشید مانند این است که تمام زندگی تان را در باند سرعت قرار دهید. تعداد کارهایی که روزانه انجام می دهید بسیار بیشتر از دیگران خواهد بود و سریعتر از آنها پیشرفت می کنید. در واقع شما به منبعی غنی از انرژی، هیجان و انگیزه متصل می شوید که وجودتان را پر از مسرت و نشاط می کند. این انرژی مثبت، شما را با سرعتی حتی بیش از قبل به سوی هدفتان به پیش می برد.

ترس از شکست

۲۰-هرگز شکست را یک انتخاب ندانید

«چیزی برای ترسیدن وجود ندارد جز خود ترس»

در زندگی انسان ها ترس از شکست بزرگ ترین مانع در راه کسب موفقیت است. توجه کنید که مشکل خود شکست نیست، زیرا شکست انسان را قوی تر، مقاوم تر و مصمم تر می کند، بلکه ترس از شکست یا پیش بینی شکست است که افکار و اعمال را فلج می کند و مانع انجام اقداماتی می شود که برای کسب موفقیت ضروری است.

strong-brand

۲۱- در امتحان پایداری قبول شوید

هیچ چیز نمی تواند جایگزین پایداری شود. استعداد نمی تواند: انسان های با استعداد ناموفق فراوانند. نبوغ نمی تواند:نابغه های ناکام تقریبا به صورت ضرب المثل درآمده اند. تحصیلات نمی تواند: دنیا پر است از تحصیل کرده های بی حاصل.

فقط پایداری و اراده دارای قدرت لایتناهی است.

a_boy_with_a_strong_will_640_02