فوق سنگین ترین تانک های تاریخ را مهندسان آلمان نازی ساختند.چراکه بیش از ۱,۵۰۰ تن وزن و قابلیت حمل بیش از ۱۰۰ نفر را داراست. این هیولای ۱۵۰۰ تنی در سال ۱۹۴۳ توسط آلبرت اسپیر آلمانیی ساخته شد . در ۲۳ جون سال ۱۹۴۲ وزیر دفاع آلمان نازی پیشنهاد کرد که یک همچنین تانکی با وزن ۱۵۰۰ تن و با قابلیت های زیاد را به تولید برسانند.بعد از آن ادولف هیتلر از این پیشنهاد استقبال کرد و دستور طراحی و تولید این تانک فوق سنگین را صادر کرد . می توان نام این تانک یا نفربر رو توپ هم گذاشت چراکه علاوه بر حمل تعداد زیادی افراد به دو توپ ۲۵۰ م م و یک توپ ۸۰ م م هم مجهز هست ولی بر خلاف ویژگی های منحصر به فرد این توپ ، تانک ، نفر سرعت بسیار پایینی داره . سرعت این تانک حداکثر فقط ۱۵ کیلومتر در ساعت است . در صورتی که نفربر های جدید و امروزی آمریکا با یک همچین سرعتی در آب حرکت می کنند ولی شایان ذکر است که هیچ نفربری نیست که توان حمل این تعداد افراد رو داشته باشه . یکی از ویژگی های دیگر این تانک در این است که این تانک قابلیت تجهیز به توپ های هوایی رو هم دارد .

سال ساخت : ۱۹۴۳

کشور سازنده : آلمان نازی

وزن : ۱,۵۰۰ تن

طول : ۴۲ متر

عرض : ۱۸ متر

ارتفاع : ۷ متر

سرنشینان : ۱۰۰ نفر

سلاح اصلی :دو توپ ۲۵۰ م م

سلاح دوم : توپ ۸۰ م م

اسب بخار : ۲,۲۰۰ hp

سرعت : ۱۵ کیلومتر در ساعت

چنین تانکی و یا نفربری در واقع جزو بهترین تانک هایی بوده است که موشک ها و یا راکت های ضد تانک و یا نفربر بر روی آن اثر چندانی نمی کرده و از بدنه ای تشکیل می شده که تقریبا مثل بدنه کانتینر بوده و گلوله نمی توانست در آن نفوذ چندانی کند و در حقیقت آسیبی به افراد حاضر در نفربر نمی رسید . در وب سایت رسمی ” هیتلر روح آلمان گفته شده که از این تانک ۵ دستگاه ساخته شد که هر کدام از آنها توانستند ضربات بسیار زیادی رو به نیرو های متفقین بزنند . این سایت علاوه بر این گفته ها می گوید : این تانک به پیشرفته ترین توپ های ضد هوایی مجهز بود و همینطور قادر بود با بیشتر جنگنده ها مقابله کند و همچنین به جز موشک ها یا بمب ها با شعاع انفجار ۸ کیلمتر قادر به منهدم کردن این هیولا نبودند . این سایت می افزاید که بعد از نزدیک شدن متحدین به مرز های آلمان ، ژنرال پسترو فتنون دستور داد که این ۵ دستگاه هیولا را در کوه های آلمان در زیر خاک مدفون کنند تا دست متحدین به تکنولوژی و ساخت چنین تانکی در صورت پیروزی بر آلمان نرسند . هیچ نیرویی نتوانست این ۵ تانک را غول آسا را نابود کند در صورتیکه طبق گفته های این سایت در بیش از ۱۹ جبهه حضور داشته است و در هر ۱۹ نبرد آلمان پیروز جنگ بوده است . انگلستان جزو کشور هایی بود که می خواست برای نابودی این هیولا چاره ای پیدا کند . و به همین دلیل برنامه ای ریخت تا در صورت رویئت این غول آهنی ۱۰ جنگنده و ۱۰ تانک وهمچنین با استفاده از ۲۰ موشک ضد تانک این تانک را نابود کنند . این تانک به محض اینکه در آخرین نبرد خود که در سال ۱۹۴۵ بود حاضر شد این برنامه اجرا شد ولی باید گفت که تمام سرنشینان آن سالم و همچنین موتور ها سیستمهای داخلی و همچنین همان نیروی همیشگی را داشت و فقط آسیب هایی درناحیه یکی از توپ های ضد هوایی شد . که باید گفت این عمل باعث شد که انگلستان بیش از ۱۲ هواپیما جنگی خود را به وسیله ضد هوایی این غول از دست بدهد .
در واقع هنوز حتی یک مدرک از اینکه این تانک ها در کجای آلمان هستند وجود ندارد و هنوز کسی موفق به کشف کردن این غول ها نشده است . گفته می شود در نوشته ای که از ژنرال پسترو فتنون در مورد این هیولا به جا مانده گفته است این موضوع با کلمه کلیدی گفته شده است و طبق بررسی کارشناسان این تانک احتمالا در نزدیکی کوه های فلشنز نزدیکی مونیخ است ولی هنوز حتی یک لاشه از این تانک به دست نیامده است .