داستان خم شدن گوشی‌های آیفون ۶ این روزها همه جا خبرساز است؛ گوشی که مانند تمام آیفون‌ها ابتدای ورودش در بازار سروصدای زیادی به راه انداخت، اما چند روزی نگذشت که ماجرای ۹ آیفون خمیده تبدیل به ضد تبلیغ شد؛ جمعیت انبوهی که برای خرید گوشی‌ جدید سیب گاز زده ساعت‌ها در صف ایستاده بودند، در مورد استحکام گوشی‌های‌شان دچار شک و وحشت شدند. گرچه کمپانی اپل تلاش‌های تبلیغاتی بسیاری کرد تا ماجرای خم شدن آیفون ۶ را کمرنگ کند، اما هنوز یکی از اصلی‌ترین سوالات ذهنی خریداران گوشی‌های جدید این است که آیا استحکام و دوام این گوشی تضمین شده یا نه. بد نیست که بدانید گوشی‌های بسیاری پیش از این هم با نقص‌های طراحی روبه رو بوده‌اند. گوشی‌هایی که هر کدام در ابتدا یک نوآوری در دنیای تکنولوژی به حساب می‌آمدند، اما زمان چندانی لازم نبود تا مشخص شود که گاف‌های بزرگی در هر کدام از آنها پنهان است. در حقیقت از دهه ۱۹۹۰ که گوشی‌های تلفن همراه وارد بازار شد تا امروز، یکی از رقابتی‌ترین بازارهای دنیا مربوط به همین کالا بوده و همین رقابت باعث شده هر طراح و تولید کننده‌ای خود را به هر شکل ممکنی خلاق نشان دهد؛ نوآوری‌هایی که گاهی باعث تمسخر و تعجب مردم هم شده است! در ادامه می‌خواهیم شما را با چند نقص طراحی در گوشی‌های همراه آشنا کنیم تا مطمئن باشید این اشتباه منحصر به کمپانی اپل یا گوشی آیفون ۶ نیست.

سیب گاز زده یا تا شده؟!
اپل همه تلاش خود را کرد تا از زیر تبلیغات منفی ناشی از خم شدن آیفون خود را خلاص کند و در گزارش‌های متعدد اعلام کرد که تنها ۹ تن از کاربران این گوشی از خم شدن آن گلایه کرده‌اند و این شرکت قول داد که گوشی این کاربران را هم تعویض کند. از سوی دیگر با دعوت از رسانه‌های خبری و سایت‌های فناوری به کمپانی اپل آزمایش‌های سختی را روی گوشی هوشمند جدید خود انجام داد، تا استقامت گوشی جدید خود را اثبات کند. «فیل شیلر»، نایب رئیس شرکت اپل در این باره گفته است: «ما این دستگاه را به گونه‌ای طراحی کرده‌‌ایم که در زندگی روزمره شما به خوبی قابل استفاده و ‌انعطاف باشد. در طراحی این دستگاه، ‌‌نهایت دقت به کار رفته ‌تا در مقابل موقعیت‌های گوناگون در کاربری روزمره، بهترین واکنش و مقاومت را داشته باشد». در آزمایشی که اپل در پردیس خود و در آزمایشگاه مخصوص‌‌اش انجام داده، ۱۵ هزار دستگاه آیفون شش و ۱۵ هزار دستگاه آیفون ۶ پلاس تحت آزمایش‌هایی از جمله خمیدگی و فشار قرار گرفتند. این آزمایش‌ها با ‌دستگاه‌هایی صورت می‌گرفت که نشریه Verge اشاره کرده ‌سیستم‌عامل ویندوز، آنها را هدایت می‌کرده است!
اپل بر این باور است که در آزمایش‌های انجام گرفته، مشخص شده ‌میزان فشاری که آیفون ‌۶ و ‌۶ پلاس قادر به تحمل آن هستند و پس از آن به حالت عادی باز‌می‌گردند، برابر با ۲۵ کیلوگرم یا ۵۰ پوند است. موضوع اینجاست که شرکت اپل برای تقویت بدنه گوشی و جلوگیری از خم شدن آن در بدنه کناری و دقیقا در زیر بخش کلیدهای کم و زیاد کردن صدا که به دلیل قرار گرفتن حفره کلیدها شاهد خلاء هستیم یک قطعه فلزی به بدنه گوشی اضافه کرده که در تصاویر کالبدشکافی این گوشی کاملا مشخص است، اما این قطعه که قرار بوده عاملی برای تقویت بدنه گوشی باشد به نقطه‌ای برای آسیب‌پذیری گوشی تبدیل شده است و البته در هیچ‌کدام از آزمایش‌های اپل فشار از این ناحیه به گوشی وارد نشده است.

مشکل باتری در LG G3

مشکل باتری در LG G3بدون شک جی ۳، گل سرسبد اسمارت‌فون‌های اندرویدی این روزهای بازار است. صفحه نمایشی بزرگ با رزولوشن فوق‌العاده QHD که برای اولین بار استفاده شده است. همه اینها در کنار سخت‌افزاری قدرتمند کاربر را از همه مسائل بی‌نیاز می‌کند! اما در این میان، ال‌جی با عدم اختصاص یک باتری قدرتمند، دست کاربران را برای اعتراض به‌راحتی باز گذاشته است. این کمپانی کره‌ای، از یک باتری سه هزار میلی‌آمپری برای G3 استفاده کرده که این مدل همان باتری به کار گرفته شده برای پرچمدار سابق الجی یعنی G2 است. مشکل اینجاست که صفحه نمایش جی ۳ نسبت به برادرش بزرگ‌تر شده و البته رزولوشن آن نیز چهار برابر افزایش یافته است! پس طبیعی است که این باتری نمی‌تواند جوابگوی نیاز کاربران باشد.

 

 

 

 

شناسایی سیم‌کارت HTC One M8

شناسایی سیم‌کارت HTC One M8حتما تاکنون نام آخرین پرچمدار اندرویدی این کمپانی تایوانی را شنیده‌اید. M8 با طراحی زیبا و ویژگی‌های منحصر به فردش خیلی زود توانست طرفداران تکنولوژی بازار را راضی کند. اما فرض کنید پول خود را جمع کرده‌ایدو با دلی خوش به بازار رفته‌اید و یک HTC One M8 خریده‌اید. اما دیدن واکنش صورت‌تان خیلی جذاب است هنگامی که سیم‌کارت خود را وارد شیار مخصوص می‌کنید و با پیغام عدم شناسایی آن مواجه شوید. قطعا عصبانی خواهید شد. یکی از مشکلاتی که این کمپانی تایوانی پس از معرفی و عرضه رسمی M8 با آن مواجه شد، پیغام عدم شناسایی سیم‌کارت بود. تعداد زیادی از کاربران این گوشی، پس از خرید اعلام کردند که اسمارت‌فون آنها سیم‌کارت را شناسایی نکرده و راهی برای حل این مشکل نیز ندارند. اگرچه مدیران ارشد HTC هیچ‌گاه پاسخ و راه حلی برای رفع این مشکل ارائه ندادند، اما کاربران راه‌های زیادی را برای حل این مشکل تجربه کردند. فارغ از اینکه مشکل مطرح شده، حل شدنی باشد یا خیر، این موضوع یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی بود که هنگام عرضه رسمی آخرین پرچمدار HTC به وجود آمد.

 

 

 

گرم شدن دوربین سونی Z2
گرم شدن دوربین سونی Z2سونی،‌ اکسپریا Z2 را با قابلیت‌های ویژه و طراحی زیبایی به بازار عرضه کرد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول ضبط فیلم با کیفیت ۴K بود که می‌توانست کاربران زیادی را برای خریدش متقاعد کند. با اینکه هنوز هم تعداد مدل تلویزیون‌هایی که توانایی پخش فیلم‌هایی با کیفیت ۴k را دارند کم است و قیمت بالایی دارند، اما این ویژگی تبلیغاتی خوبی برای Z2 محسوب می‌شد. ولی مشکل از جایی شروع می‌شود که بدانید بیش ازچند دقیقه قادر به فیلم‌برداری با این کیفیت نیستید. یعنی گوشی به شما اجازه نمی‌دهد. اگر با Z2 شروع به فیلم‌برداری با کیفیت ۴K کنید، پس از چند دقیقه گوشی شما به‌شدت داغ شده و پیغامی مبنی بر توقف فیلم‌برداری بر روی صفحه نمایش گوشی ظاهر می‌شود. جالب است بدانید که تا گوشی خنک نشود نیز نمی‌توانید از دوربین استفاده کنید. کمپانی سونی نیز با این شرایط نتوانست از ویژگی تبلیغاتی سونی Z2 بهره خوبی ببرد.