رازهای علمی زیادی در روابط زناشویی و نزدیکی وجود دارد که درک آنها پرده از بسیاری از رازهای خلقت بر می دارد.
برای اینکه زنی از مردی بارور شود، بایستی نزدیکی، حوالی زمان تخمک گذاری زن انجام شود یعنی بین روزهای ۱۲ تا ۱۶ دوره ماهانه (تا روز ۱۹ احتمال  کمی وجود دارد) وقتی که بین ۵ تا ۹ روز از خاتمه قاعدگی ۷ روزه زن گذشته است. البته چون اکثرا در سالهای اول ازدواج و گاها پس از آن، در هفته ۳ تا ۴ بار نزدیکی انجام می شود، این تقارن انجام و حاملگی صورت می پذیرد.

رازهای علمی تعیین جنسیت جنین
 برای داشتن فرزند پسر:

  • روز نزدیکی را مقارن تخمک گذاری زن ( در زنانی که دوره ماهانه ۲۸ روزه دارند روز چهاردهم دوره ماهانه) انجام دهید و این به علت کوتاهی عمر اسپرماتوزوئید نر است و عمر موثر تخمک بیش از ۱۲ ساعت نیست.
  • کوشش کنید که زن زودتر از شما به اوج لذت جنسی (ارگاسم) برسد که ترشحات قلیایی بیشتری که موجب تشجیع حرکت اسپرماتوزوئید نر است، فراهم گردد.
  • قبل از نزدیکی، واژن را با محلول جوش شیرین (سدیم بی کربنات) به علت خاصیت قلیایی بودن آن،به اندازه ۲ قاشق غذاخوری در یک لیتر آب ولرم شستشو دهید. می توان با پودر این شست و شو را انجام داد و یا محلول را در توالت به داخل واژن تخلیه و سپس نزدیکی انجام داد. یا در حوالی تخمک گذاری هر شب نزدیکی نمایید.

برای داشتن فرزند دختر:

  • نزدیکی در حدود روز ۱۲ دوره ماهانه ( ۴۸ ساعت قبل از تخمک گذاری) انجام شود. در این روش اکثر اسپرماتوزوئید نر به علت عمر کم از بین رفته اند.
  • کوشش شود که زن پس از انزال مرد به اوج لذت جنسی برسد که ترشحات قلیلایی کمتری وجود داشته باشد.
  • قبل از نزدیکی با دو قاشق غذاخوری سرکه سفید در یک لیتر آب به روش گفته شده قبلی مجرای نزدیکی (واژن) شستشو داده شود.
رازهای علمی تعیین جنسیت جنین

البته خوانندگان همیشگی WeAre.ir  در نظر داشته باشند که روشهای دیگری برای انتخاب جنسیت جنین وجود دارد که مستلزم دخالت پزشک و پرستار در این امر است که شاید مورد پسند برخی نباشد، مانند جدا کردن دو نوع  اسپرماتوزوئید از یکدیگر و تلقیح نوع دلخواه به زن و سایر روش ها که شرح آن در این مختصر نمی گنجد.
منبع:بر گرفته از کتاب داستانهای زناشویی، دکتر محمد مهدی موحدی، متخصص جراحی زنان و مامائی