سدان های بوگاتی

در سال ۱۹۹۹ شرکت بوگاتی، خودروی سدان EB 218  را روانه ی بازار کرد. گرچه که بوگاتی هزینه های زیادی را صرف طراحی و ساخت EB218 کرده بود و این خودرو می توانست صفر تا ۱۰۰ را در ۴.۵ ثانیه طی کند و با موتور ۵۵۵ اسب بخاری در قلب خود می توانست km/h 300 سرعت بگیرد، اما در بازار خودروهای سدان فوق لوکس از رقیب های پر قدرت آلمانی و آمریکایی که روزهای اوجشان را سپری می کردند شکست خورد و بوگاتی فروش چندانی روی این محصول نداشت.

1999 Bugatti EB218 Concept; top car design rating and specifications

1999 Bugatti EB218 Concept; top car design rating and specifications

بوگاتی سدان

1999 Bugatti EB218 Concept; top car design rating and specifications

بعد از آن بوگاتی تمرکز خود را روی سوپر اسپرت ها گذاشت.

1998 Bugatti EB 110 Super Sport Dauer; top car design rating and specifications

که سوپر اسپرتهایش به لامبورگینی شباهت داشت و طراحی داخلی اش هم چنگی به دل نمیزد.

1998 Bugatti EB 110 Super Sport Dauer; top car design rating and specifications

بوگاتی سدان

تا اینکه بوگاتی در طراحی ویرون خط مشی طراحی خود را پیدا کرد. استفاده از خطوط منحنی روان و نرم در طراحی بیرونی و تلفیق آن با بدنه ی فلزی براق و طراحی داخلی ساده اما زیبا… .

C1407821076

بعد از آن بوگاتی طوفان به پا کرد…

بوگاتی ویرون

سوپر اسپرتهایش جزء محبوب ترین ها و گرانترین خودروهای کلاس خودش در جهان شد.

بوگاتی پس از موفقیت هایش در سوپر اسپرت ها به دنبال کسب نام و نشانی در کلاس سدان بود. در سال ۲۰۱۳ بوگاتی که همیشه مایوسانه به بازار پر سود خودروهای سدان فوق لوکس چشم داشت، دوباره به این بازار چنگ انداخت. کانسپت گالیبیر آخرین تلاش کمپانی فرانسوی بوگاتی برای بازگشت به میدان رقابت خودروهای سدان فوق لوکس بود که به تعلیق افتاد.

بوگاتی سدان

2009 Bugatti 16C Galibier Concept top car rating and specifications

در زمان معرفی قرار بود گالیبیر با موتور ۸۰۰ اسب بخاری رونمایی شود که با عوض شدن مدیر شرکت بوگاتی تصمیم بر آن شد تا این سدان را با قدرتی در حد و اندازه بوگاتی ویرونرون رونمایی کنند تا به اعتبار برند بوگاتی (یعنی کمپانی تولید کننده خودروهای پر قدرت) لطمه ای وارد نشود.

2009 Bugatti 16C Galibier Concept top car rating and specifications

بوگاتی گالیبیر صفر تا ۱۰۰ را در ۳ ثانیه شتاب می گیرد که برای یک خودرو سدان رکورد فوق العاده ای است. قدرت موتور آن ۱۲۰۰ اسب بخار است و سرعت این فوق لوکس فرانسوی بر روی۳۵۰km/h  محدود شده است.

در طراحی بدنه ی این خودرو از فلز براق نقره مانندی استفاده شده تا حس سلطنتی و اشرافی این خودرو به بهترین شکل القا شود.

2009 Bugatti 16C Galibier Concept top car rating and specifications

2009 Bugatti 16C Galibier Concept top car rating and specifications

2009 Bugatti 16C Galibier Concept top car rating and specifications

در داخل این خودرو گلچینی از بهترین و مرغوب ترین چرم ها و چوب ها و مواد استفاده شده که از یک خودرو فوق لوکس همینطور هم انتظار می رود، اما آن چه که شاید توجه و تعجب شما را برانگیزد طراحی داخلی بسیار ساده ی این خودرو است.

2009 Bugatti 16C Galibier Concept top car rating and specifications

برای طراحی داخلی گالیبیر نهایت سادگی و وقار در نظر گرفته شده که یادآور همان حس شکوه و سلطنتی یک خودرو فوق لوکس چند میلیون دلاری است. همه چیز در این خودرو حالتی ساده با دسترسی آسان دارد.

2009 Bugatti 16C Galibier Concept top car rating and specifications
در مورد عدم تولید انبوه این خودرو توسط بوگاتی در زمان وعده داده شده شایعات زیادی وجود داشت که پر قدرت ترین آنها عبارت اند از :

*محدود بودن خط تولید بوگاتی

*تمرکز شرکت بوگاتی برای تولید بوگاتی ویرون های پیش خرید شده اش و تحویل به موقع آنها به مشتری هایش.

*وضعف های مهندسی بوگاتی برای تولید یک سدان با شتاب صفر تا ۱۰۰ ی تنها ۳ ثانیه و رفع نقص های آن.

به هر حال هر چه که باشد این اقدام جسورانه ی بوگاتی می تواند خط و نشان جدیی برای یکه تازان این کلاس از خودروها باشد. خودرویی که ممکن است در سال های آتی وارد بازار خودروهای فوق لوکس شود و شرکت های رولزرویس و بنتلی مجبور شوند سودشان را با بوگاتی هم تقسیم کنند.